Hvor kjøper man ellers billig humle?

Kjetil S

Norbrygg-medlem
Apropos billig humle, ser jeg at Hopsdirect har begynt å selge en del 2009-humle (kun blomst foreløpig) til god pris. Noen som har erfaring med å kjøpe derfra?

Fjorårshumlen er også svært rimelig nå, særlig i pellet-form.

EDIT: Tråden er avsplittet fra 'Meget billig humle til salgs', startet av Jens.
 
Jeg kjøpte noen kg når de startet salget i våres. De er grisebillige og vakumpakker greit. Ikke kjøp humle som ikke kommer fra USA. Det jeg kjøpte av importert humle var dårligere pakket. Jeg kjøpte bare pellets såklart ;)

De frakter direkte til Norge for en grei pris. Med humleblomst hadde jeg muligens gått for www.freshops.com
 
Men Freshops selger 2008-humle for US$ 32 per pund (dvs $2 per oz), mot Hopsdirect sine 2009 på $9 til $15 per pund. Her er det snakk om 3 pund humle til under 200-kronersgrensen til dagens dollarpris. Det blir det en del IPA av, faktisk.
 
Kjetil S skrev:
Apropos billig humle, ser jeg at Hopsdirect har begynt å selge en del 2009-humle (kun blomst foreløpig) til god pris. Noen som har erfaring med å kjøpe derfra?

Fjorårshumlen er også svært rimelig nå, særlig i pellet-form.

Jeg bestilte fra Hopsdirect i vår.
Måtte mase litt på dem for å vite fraktkostnader, men humlen ble levert bra pakket og er av god kvalitet så vidt jeg kan vurdere.
Jeg bestilte 10 lbs med pellets og betalte $69.50 i frakt.  
 
Jeg tror kvaliteten er sikkert like god, men for noen år siden skulle jeg og noen andre kjøpe hel humle fra dem og da ble frakten ganske stiv. Freshops hadde snillere frakt når det gjaldt blomst. Jeg bestille bare pellets fra hopsdirect sist og var meget fornøyd med både pakking og pris. Du må nesten ringe dem for å få vite fraktpriser. det svarer sjelden på mail, ikke meg ihvertrfall :noway: De er superhyggelige i telefonen da. Stor forståelse for nordmenn som ikke snakker flytende engelsk.  :ilike:
 
Tilbake
Topp