Hvordan åpne manometer?

Fredrik J

Norbrygg-medlem
Hei.
Skiva bak visern som viser trykk i CO2 flaska mi er litt bøyd på siden, så nåla kommer aldri ned til null. Den går ned til det røde og stopper der.
Dette gjør selvsagt ingen ting for funksjonene, men det er jo irreterende og aldri vite når den nærmer seg tom.

Noen som vet hvordan jeg kan åpne manometeret (klokka)? Når jeg skrur av de to skruene bak henger den fortsatt fast i et eller  annet, sikkert et triks her..

vEuMAII.jpg


5rtspYo.jpg


//Fredrik
 
Du må ta av glasset på forsiden, så må du bruke et spesialverktøy for å ta av nåla. først da kan du få av skiven bak.. ihvertfall slik jeg gjorde når jeg kalibrerte manometer i min tidligere jobb.
 
men akkurat åssen glasset på det manometeret ditt er festa tør jeg ikke å si.. vi bytta de bare ut med nye når de ikke var korrekte;)
 
Du har ca samme regulator som meg.
Sjekk ringen som fester glasset til klokken. den er hos meg stanset inn 3 steder, og ved å lirke med en flat skrutrekker får man den løs :)
Trenger vel ikke ta av nåla og skiven, bare bøye skiven pent tilbake :)
Nøyaktigheten på den er ikke så nøye heller. det går veldig fort fra 50-0 bar :)
 
Fremgangsmåten.
Ringen med glass sitter relativt hardt så ikke vær redd for å ta i litt
 

Vedlegg

  • Kniv el lignende.jpg
    Kniv el lignende.jpg
    46,1 KB · Sett: 115
  • Vipp av ring med glass.jpg
    Vipp av ring med glass.jpg
    26,1 KB · Sett: 115
  • Skru ut 2 x skruer.jpg
    Skru ut 2 x skruer.jpg
    32 KB · Sett: 116
  • Løft ut å bøy etter behag.jpg
    Løft ut å bøy etter behag.jpg
    23 KB · Sett: 116
Takk for gode tips!
Følte meg ekstra trygg med bildene, holdt i klokka med en rørleggertang og to tre gode kakk på ringen løsnet den og jeg fikk bøyd på plass plata.
Nåla kom litt ut av posisjon når jeg holdt på, tror jeg har fått den tilbake slik den skal. funker ihvertfall så får vi se om den står på 0 når den er tom :)
 
Tilbake
Topp