Arne Joakim
Dommer
Jeg ville brukt to rør gjær og kuttet ut den siste humletilsetningen, men ellers ser dette veldig bra ut :skitbra:
Arne Joakim skrev:Jeg ville brukt to rør gjær og kuttet ut den siste humletilsetningen, men ellers ser dette veldig bra ut :skitbra:
Gahr skrev:Ser helt prima ut.
eivinde skrev:Brygget en omtrent tilsvarende i mars med både litt hvete og Vienna, men brukte Wyeast 2565 Kölsch gjær. Brukte også Hallertauer Mittelfruh, dog med tilsetninger 15 gram 15 min, og 15 gram 5 minutter.
Lot den gjære 16 dager på 16 grader, og så stod den 14 dager i kjølerom på ca 5 grader. Den hadde da bunnfelt gjæren ganske bra. Flasket med 7g sukker/l, og var bra karbonert etter 2 uker.
Ølet ble kjempegodt, og er uten tvil beste batchen jeg har lagd hittils. Har en litt syrlig smak, og er SVÆRT lettdrukket Gled deg til Kölsch'en!
Marius K. skrev:eivinde skrev:Brygget en omtrent tilsvarende i mars med både litt hvete og Vienna, men brukte Wyeast 2565 Kölsch gjær. Brukte også Hallertauer Mittelfruh, dog med tilsetninger 15 gram 15 min, og 15 gram 5 minutter.
Lot den gjære 16 dager på 16 grader, og så stod den 14 dager i kjølerom på ca 5 grader. Den hadde da bunnfelt gjæren ganske bra. Flasket med 7g sukker/l, og var bra karbonert etter 2 uker.
Ølet ble kjempegodt, og er uten tvil beste batchen jeg har lagd hittils. Har en litt syrlig smak, og er SVÆRT lettdrukket Gled deg til Kölsch'en!
:ilike:
Gleder meg gjør jeg definitvt!
dagwayne skrev:Du lagrer først, så karbonerer du etter at lagringen er ferdig
Gahr skrev:dagwayne skrev:Du lagrer først, så karbonerer du etter at lagringen er ferdig
Jeg gjør det alltid omvendt...
Jo-Helge skrev:Gahr skrev:dagwayne skrev:Du lagrer først, så karbonerer du etter at lagringen er ferdig
Jeg gjør det alltid omvendt...
Då har du lært noe nytt i dag ....
Men det normale er vel The Gahr ways.....
frå min HTC "smart-tellefon "