Ta med øl på fest

Hva gjør dere som har øl på fat og vil ta med øl på fest?
Vil ikke være raringen som tar med seg flasker som man skyller med en gang de er tom og tar de med seg hjem.
Funker det greit å fylle på plastflasker samme dag de skal konsumeres? Tenker da å bruke beergun eller lignende.
Hva gjør dere?
 
Blir fort til at jeg tar med hjem igjen, men på det tidspunkt er det skjeldent et problem da det gjerne har blitt litt bryggeprat osv. Men jeg er ikke den som flyr opp å skyller hver flaske med en gang. Tar det dagen derpå.
 
jeg bruker en cap som passer på gass og øl ball lock`en fyller flasken med gass først og så øl. Har bare prøvd dette når det skal drikkes samme dagen, men brygge-kompisen min tar med seg 1,5 liters brus flasker på hytta og påstår at ølet smaker like godt etter flere dager på flaske oppbevart i kjøleskap.

Test og brukerveiledning under.
 
Har fjellhytte og få valg. 1.5l pet flasker går greit i flere uker. Lagre mørkt men ingen temp kontroll. Alternativet er jo industrialuminium bokser, og det er ikke bedre. Til fest og noen få dager er det bare å tappe uten co2 flush er min erfaring. Klem ut luft før korken skrus på. No problem.

--
 
jeg bruker en cap som passer på gass og øl ball lock`en fyller flasken med gass først og så øl. Har bare prøvd dette når det skal drikkes samme dagen, men brygge-kompisen min tar med seg 1,5 liters brus flasker på hytta og påstår at ølet smaker like godt etter flere dager på flaske oppbevart i kjøleskap.

Test og brukerveiledning under.

Genialt enkelt!
Tror det er den jeg må ha.
Hvor kjøpte du?
 
Sist redigert:
En til meg også. Ser ut som jeg kan bruke den til å vaske kranene på øleskapet også. Vaskemiddel inn på slangestussen. Litt råflott å ha et fat stående kun med vaskemiddel.
 
En til meg også. Ser ut som jeg kan bruke den til å vaske kranene på øleskapet også. Vaskemiddel inn på slangestussen. Litt råflott å ha et fat stående kun med vaskemiddel.

Neida. Det går så fint så. Har en 9l som har dette som oppgave.
 
Fat blir altid godt mottatt på fest. Har altid med meg fat på fest.
6B663265-05D4-4609-B621-BBF9B0E2DBA2-3826-00000C5E5B44F6B6_zpsefe3cdee.jpg
 
En til meg også. Ser ut som jeg kan bruke den til å vaske kranene på øleskapet også. Vaskemiddel inn på slangestussen. Litt råflott å ha et fat stående kun med vaskemiddel.

Ja, fungerer flott til det formålet også. Men sjekk gjengene når dere får dem. Noen av dem har litt "skjegg" på gjengene. Da blir de vanskelig å få tette på flasken.
 
et 9-litersfat i sekken med en minigasspatron og picnic må jo duge? Men sikkert litt kjipt at alle sikkert må "teste" fatet. Da er det bare et tomgods du må ta med hjem.
 
Tilbake
Topp