Jeg lastet ned appen i går, og har ikke hatt problemer med den i dag..Er det noen som bruker Appen til Grainfather? Jeg hadde lastet den ned og lagt inn noen oppskrifter og simulert de i appen noen ganger. Nå som jeg skal begynne å bruke den sammen med GF så får jeg ikke til å lagre nye oppskrifter lenger. Tok og fjernet hele appen og la den inn igjen, men da kan jeg heller ikke lage noen nye oppskrifter. Er det noen som vet grunnen til dette?
Det tror jeg ikke du trenger å øke mengden, bare ikke ha for mye i hver pose. Et tips er å ha oppi noen klinkekuler i posen og knyte en tråd til den så den blir som en te-pose. Da kan du lettere jukke den litt opp og ned i kjelen. Jeg merket klart forskjell etter jeg begynte å løfte posene med jevne mellomrom.Spørsmål:
Må jeg øke humlemengden, hvis jeg bruker humlepose?
Takk! Gode råd, som skal prøves.Det tror jeg ikke du trenger å øke mengden, bare ikke ha for mye i hver pose. Et tips er å ha oppi noen klinkekuler i posen og knyte en tråd til den så den blir som en te-pose. Da kan du lettere jukke den litt opp og ned i kjelen. Jeg merket klart forskjell etter jeg begynte å løfte posene med jevne mellomrom.
Er bare livredd for infisert øl. Er det like lett å få, som det sies?Bruk pumpa til den er nesten tom. Tøm så resten som en vanlig bøtte over i gjæringskaret. La bare det som er i motstrømskjøleren renne i kar eller GF først.
Skal man åpne pumpehuset for å rengjøre noengang, eller holder det å sirkulere varmt pbw - vann som vanlig etter hvert brygg?
Mitt første brygg er unnagjort, og pumpa gikk helt tett... 180g humle. Hop spider neste. Måtte til med spiralkjøler, og den var ren men ikke starsanert (trodde jo ikke jeg skulle bruke den). Hvis jeg ikke får infeksjon nå så veit jeg ikke...
Jeg hadde vørter rennende ned i pipa i midten gjennom hele mesken - er det vanlig? Traff tallene mine, da, men allikevel. Tok av den øverste rista og gravde i malten uten at det hjalp, og mesket i sikkert 1 time 45 minutter for å være sikker på at jeg fikk det jeg skulle. Har jo hørt så mye bra om effektiviteten på grainfatheren.
Tar litt tid å lære nytt utstyr å kjenne. Gleder meg til litt mer forutsigbarhet i bryggedagene mine.