Tråden for dumme spørsmål.

Her har du fasiten ferdig laget https://brewshop.no/products/beer-tap-conversion-kit-1
Merk at det er 10cm gjennomføring, jeg vet selvfølgelig ikke hva du trenger. Passer vegg/dør som er opptil 6,5 cm tykk.

Co2 med tilbakeslagventil anbefaler jeg på det sterkeste https://www.olbrygging.no/kegland/104082/ball-lock-for-co2-med-tilbakeslagsventil-med-mfl-gjenger

Så kjøper du en ok co2 regulator. Jeg kjøpte en dobbel en, men det hadde holdt lenge med en enkel en. Kan du leve med samme mengde kullsyre på ølene så er det enkelt å splitte ut til flere fat.
Hadde vært konge å hatt to stykk inn i lytterommet rett bak der kjøleskapet skal stå, men veggen er rundt 12 cm tykk. Vet ikke om jeg vil borre i stykker de nye eikeveggene heller..

Altså 12 cm fra vegg til veggen på baksiden. Isolasjon i mellom. Kunne funket om jeg kunne hatt kraner i en innfellingsboks med drip tray under og mulighet til å henge et bilde foran som en «hemmelig» løsning.
Jeg boret tilsvarende tykkelse gjennom mur fra bryggeriet ind i kjelderstuen. Tre tappelinjer og kjøleslanger til tappetårn.
Det er bare å kaste seg i det!

Tenkter denne passer fint under både nybegynner og sikkert dumme spøsmål :)
Hadde tenkt å overføre fra de tankene her til flasker med en Blichmann BeerGun. Hvordan skal jeg rigge det for å unngå at alt trykket bare blåser ut gjærlåsen?

Vedlegg

• fat.PNG
    fat.PNG
    1,5 MB · Sett: 23
Altså 12 cm fra vegg til veggen på baksiden. Isolasjon i mellom. Kunne funket om jeg kunne hatt kraner i en innfellingsboks med drip tray under og mulighet til å henge et bilde foran som en «hemmelig» løsning.
Legg tappelinjene i plastrør gjennom veggen, så du slipper kondens i isolasjonen :)

Tenkter denne passer fint under både nybegynner og sikkert dumme spøsmål :)
Hadde tenkt å overføre fra de tankene her til flasker med en Blichmann BeerGun. Hvordan skal jeg rigge det for å unngå at alt trykket bare blåser ut gjærlåsen?
Denne er den som brukes originalt på Fermzilla:

Tilbake
Topp