Nei det vil jeg ikke ha gjort.Det som jeg vil ha gjort er å få ut luft etter de er fylt med co2,og satt dem så kalt som mulig
Jeg mener å sikkre at det ikke er luft i dem.Vis du har mulighet for karbonere så kan du gjøre det,men da trenger du 2 co2flasker + alt det andre utstyret.Eller du kan gjøre på måten som du er inne på.Grunen for at jeg sier at 2 flasker er en god vei å gå,er vis du har kjeller med de fat som du lager og du har ølskapet i stua så kommer du nokk å bli lei av å flytte på co2flaske melom de.Du trenger bare co2+ en pinikkrane sån at får test på når ølet har nokk co2 etter din smak.Håper det hjelper deg alt som jeg har skrevetHei, mener du at jeg bør karbonere dem, så sette dem bort i kald temperatur, eller at jeg kun får ut luften med co2 uten å karbonere for så å legge dem vekk. Jeg kan sikkert oppbevare dem kaldt, men trenger å vite om jeg bør karbonere flaskene eller at jeg ikke trenger det før jeg skal ha dem til tapping.
Dobørste og First Price oppvaskmaskinpulver.Jajo, men med noe middel? Stålbørste eller bomullsklut? Zalo? Hvordan behandler man gryte i rustfritt stål?
Tusen takk for godt svarVirker jo som ølet ditt er i rute.
"This kit being so strong comes with spraymalt" no kidding
Hvis du har fulgt alle instruksene og tilsatt alt sukker/spraymalt og har målt SG til 1.007 burde du være langt på vei tenker jeg.
Edit: vet du hva FG skal være ev. hva OG var ? Og hvor mye spraymalt tilsatte du ?
Hvis du ikke vet noe av dette betyr det lite, ser bra ut uansett.
Ifølge denne eminente siden skal FG bli rundt 1.006 så du er nok i mål rent alkoholmessig iallefall
http://www.mr-malt.it/muntons-hand-crafted-belgian-ale.html
Er slik instruksene er, bare fulgte de.. Skal visst gjøre det hele bedre!Den ble slik den ble, ikke noe å få rynke for. Hva var forøvrig greia med spraymalt og ekstra gjær?