Nei, de er til Kronenbourg
Nei, de er til Kronenbourg
Jeg fikk en kasse med BLÅ glassflasker med patentkork hos en kar, er de egnet til øl?
Råttent kjøtt høyrest litt rart ut, det lukter jo ganske jævlig. Sikker på det ikkje er svovel du lukter? Får ein del av det med lagergjærEt (sikkert ikke så dumt) spørsmål.
Stakk innom garasjen på vei til jobb i dag for å ta en liten kikk på oktoberølet som står på gjæring, dette er en lager og er nå på dag 5, 9°C og har gått fra 1.049-1.031 (ispindelmåling) med 34/70.
Det har luktet godt øl i skapet de siste dagene, men i dag var det et hint at råttent kjøtt, og krausen var blitt mye brunere ytterst i kantene.
KAN dette være noe annet enn en infeksjon, eller er det bare å belage seg på sluket?
Jo det er mulig det tenker meir død og fordervelse egSvovel var nok det jeg var ute etter ja, minner ikke det mye om (litt) råtten kjøttdeig?
Men da kan det være normalt da? Så kan jeg heller konsentrere meg om jobben
Svovel var nok det jeg var ute etter ja, minner ikke det mye om (litt) råtten kjøttdeig?
Men da kan det være normalt da? Så kan jeg heller konsentrere meg om jobben
Ja, når du sier det så er det H2S det lukter, er såpass lenge siden jeg har vært offshore at jeg hadde glemt hele gassen
Med problemer, mener du at lukten ikke forsvinner etter at ølet er ferdig?
Ja. Jeg har prøvd å la det stå lenge, og jeg har prøvd å kjøre CO2 gjennom ølet via krana på gjæringskaret, men svineriet blir ikke helt borte. To og tre måneder på flaske har heller ikke hjulpet.
Men ikke la det skremme deg. Alle som brygger lagerøl får en solid dose H2S i løpet av gjæringa, men de blir kvitt den igjen - alle, unntagen jeg. Og jeg begriper ikke hvorfor.
Lukter det når du ikke har en øl i nærheten også, så kan du jo se litt på kostholdet
Jo det er mulig det tenker meir død og fordervelse eg
Men trur uansett du kan ta det heilt med ro