Finn Berger
Moderator
Kjøp en Bad Habit (7Fjell) på polet, lakris i bøtter. Det er summit![]()
Takk for advarselen
Kjøp en Bad Habit (7Fjell) på polet, lakris i bøtter. Det er summit![]()
Hehe, du er da ikke redd for overraskelser i din alder? Hva har du å tape, vel utenom den stive prisen på en boks Bad HabitTakk for advarselen.
Hehe, du er da ikke redd for overraskelser i din alder? Hva har du å tape, vel utenom den stive prisen på en boks Bad Habit![]()
Columbus Oil and Acid Composition - Scott JanishJa, googla litt, og ser det nevnes noen steder. Men som sagt, jeg har aldri vært i nærheten av å kjenne det. Så jeg blei ganske overraska.
Men jeg har absolutt ikke verdens fineste nese. Er god på pannekaker og sånt, jeg - som bikkja til faren til Øystein Sunde.
Bramling Cross er en humle jeg vurderer å prøve på sikt. Er så mye en skulle ha prøvdHjelper jo ikke nesa mi så mye.
Hva med solbær i Bramling Cross? Jeg har til gode å høre noen si de har oppfatta den - men den skal visst være der, i følge alle beskrivelser jeg har sett.
Bramling Cross er en humle jeg vurderer å prøve på sikt. Er så mye en skulle ha prøvd. Det er vel uansett slik at ting ofte smaker forskjellig for oss. Når det gjelder lakrisen i Columbus står det noen steder at den kommer best frem ved tørrhumling. Det har jeg ikke prøvd med columbus, men får den (i min gane) med hopstand på 75 grader.
Sparer de? Det gjør du jo ikke, de bruker du på humleOverraskelser er OK - men nå har jo du fortalt meg hva som venter under lokket på den boksen. Så da sparer jeg de kronene
.
Du kommer unna med en tredjedel av prisen da for å brygge likt volum pr batch. De der har 45 liter til kok, mens B80 har 90 liter maks volum i kjelen. Det blir litt som å sammenligne en Chevrolet Suburban mot en Skoda Fabia. Kjøper du to stk Skoda der du legger ned seta, får du nesten like mye bagasjeplass som i Suburban.Har sett meg ut en Brewtools 80, men så begynte tankene å gå på nattskift.
Vurderer 2x50litere a Automatisk ølbrygger – 50 liter | Alt til hage og utemiljø.
Ok. Isolere slangene? Hvordan?Ikke bruk noe kuldeledende, fordi dette går begge veier, det er også varmeledende, og ambient er varmt.. isoler slangene
Jeg har/hadde en sånn løsning med et tårn på lokket til keezer'n. Gjorde ingen tiltak med ølslangene inne i tårnet. Jeg boret hull i lokket lik OD på ølslangen (3/16 slange) og koblet til krana. Det var vel kanskje 30cm ølslange i tårnet og ca 2m i fryseboksen. Hadde ingen problemer med for mye skum jeg ihvertfall. Og den mengden øl som står i 30cm med 3/16 slange gjør nada utslag i temp på ølen.Ok. Isolere slangene? Hvordan?
Ser for meg å evt bygge de inn et rør eller noe.
Ca 2 ml + det i krana. Ingenting å bry seg omOg den mengden øl som står i 30cm med 3/16 slange gjør nada utslag i temp på ølen.