Tråden for dumme spørsmål.

Hvor lenge blomstrer humle? Begge humleplantene mine har masse blomster om dagen, men det begynner å bli kjølig, og hvis de skal rekke å få kongler må de se til å skynde seg. Noen som veit hvor lang tid det tar før de kaster busta og får skjell?
 
Har en 2kg tank for co2, det fungerer for så vidt greit. Problemet er bare at jeg må kjøre 1,5 timer hver vei for å fylle tanken, og av de to mulighetene jeg har koster det 250,- å fylle den éne plassen (på en brannstasjon, så jeg kan ikke forvente å få den fylt på minuttet når jeg kommer innom), eller 430,- på den andre plassen hvor jeg får fylt den fort. Kostbart synes jeg.

Spekulerer derfor på leieavtale av det som ble omtalt som 6 liters tank. Ca 4000,- for oppstart og ca. 1000,- for å bytte tank når den er tom. I tillegg tilbakebetales mye (om ikke alt) av første innskudd om/når leieavtalen avsluttes.

Hva gjør andre? Og ikke minst, hvor mange kilo er det egentlig når de omtaler det som liter?
 
Har en 2kg tank for co2, det fungerer for så vidt greit. Problemet er bare at jeg må kjøre 1,5 timer hver vei for å fylle tanken, og av de to mulighetene jeg har koster det 250,- å fylle den éne plassen (på en brannstasjon, så jeg kan ikke forvente å få den fylt på minuttet når jeg kommer innom), eller 430,- på den andre plassen hvor jeg får fylt den fort. Kostbart synes jeg.

Spekulerer derfor på leieavtale av det som ble omtalt som 6 liters tank. Ca 4000,- for oppstart og ca. 1000,- for å bytte tank når den er tom. I tillegg tilbakebetales mye (om ikke alt) av første innskudd om/når leieavtalen avsluttes.

Hva gjør andre? Og ikke minst, hvor mange kilo er det egentlig når de omtaler det som liter?
Kilo og liter er vel det samme med romtemperatur. Jeg har selv et 2kg apparat, men bare 5 minutter til bryggebutikken. Her betaler jeg 150kr per kilo for å fylle CO2. Så sammenlignet med dette virker ikke leieavtalen du skisserer ille …
 
Problemet er bare at jeg må kjøre 1,5 timer hver vei for å fylle tanken, og av de to mulighetene jeg har koster det 250,- å fylle den éne plassen (på en brannstasjon, så jeg kan ikke forvente å få den fylt på minuttet når jeg kommer innom), eller 430,- på den andre plassen hvor jeg får fylt den fort. Kostbart synes jeg.
Har du ikke en butikk litt nærmere som ordner sodastream flasker da?
 
Har du ikke en butikk litt nærmere som ordner sodastream flasker da?

Jo, det har jeg. Har egentlig aldri tenkt på sodastream som hovedkilde til co2, heller backup, men kan jo absolutt være verd å sjekke nærmere. Vet ikke om utvalg av regulatorer begrenser seg mer for sodastream? Skal etter hvert anskaffe meg en 4-veis regulator
 
Jo, det har jeg. Har egentlig aldri tenkt på sodastream som hovedkilde til co2, heller backup, men kan jo absolutt være verd å sjekke nærmere. Vet ikke om utvalg av regulatorer begrenser seg mer for sodastream? Skal etter hvert anskaffe meg en 4-veis regulator
Spørs jo på mengde. Er det vanskelig så hadde jeg sikkert kjøpt 3-4 stk store flasker.
 
Synes faktisk det er litt greit med småflasker, blir ikke den samme katastrofen når man går tom for Co2 og har bare den ene store flasken
 
Tilbake
Topp