MonoBryggeriet
Norbrygg-medlem
Du kokte ikke gelatinen? Da stivner den ikke …Edit:Alt ble tilsatt under like forhold, dvs på kjøleskapstemp ca 4-6 grader
Du kokte ikke gelatinen? Da stivner den ikke …Edit:Alt ble tilsatt under like forhold, dvs på kjøleskapstemp ca 4-6 grader
Nope. Kokte vann og kjølte ned til 30-40 grader. Tilsatte gelatin, rørte til det ble oppløst og tilsatte. Pulver og ikke plater på alle tre forsøkene.Du kokte ikke gelatinen? Da stivner den ikke …
Da vet ikke jegNope. Kokte vann og kjølte ned til 30-40 grader. Tilsatte gelatin, rørte til det ble oppløst og tilsatte.
Kilo og liter er vel det samme med romtemperatur. Jeg har selv et 2kg apparat, men bare 5 minutter til bryggebutikken. Her betaler jeg 150kr per kilo for å fylle CO2. Så sammenlignet med dette virker ikke leieavtalen du skisserer ille …Har en 2kg tank for co2, det fungerer for så vidt greit. Problemet er bare at jeg må kjøre 1,5 timer hver vei for å fylle tanken, og av de to mulighetene jeg har koster det 250,- å fylle den éne plassen (på en brannstasjon, så jeg kan ikke forvente å få den fylt på minuttet når jeg kommer innom), eller 430,- på den andre plassen hvor jeg får fylt den fort. Kostbart synes jeg.
Spekulerer derfor på leieavtale av det som ble omtalt som 6 liters tank. Ca 4000,- for oppstart og ca. 1000,- for å bytte tank når den er tom. I tillegg tilbakebetales mye (om ikke alt) av første innskudd om/når leieavtalen avsluttes.
Hva gjør andre? Og ikke minst, hvor mange kilo er det egentlig når de omtaler det som liter?
Har du ikke en butikk litt nærmere som ordner sodastream flasker da?Problemet er bare at jeg må kjøre 1,5 timer hver vei for å fylle tanken, og av de to mulighetene jeg har koster det 250,- å fylle den éne plassen (på en brannstasjon, så jeg kan ikke forvente å få den fylt på minuttet når jeg kommer innom), eller 430,- på den andre plassen hvor jeg får fylt den fort. Kostbart synes jeg.
Har du ikke en butikk litt nærmere som ordner sodastream flasker da?
Spørs jo på mengde. Er det vanskelig så hadde jeg sikkert kjøpt 3-4 stk store flasker.Jo, det har jeg. Har egentlig aldri tenkt på sodastream som hovedkilde til co2, heller backup, men kan jo absolutt være verd å sjekke nærmere. Vet ikke om utvalg av regulatorer begrenser seg mer for sodastream? Skal etter hvert anskaffe meg en 4-veis regulator
Er dette en fast europris-pris? Jeg kjøper mine til sodastreamen for 125 på Coop obs.59 kroner for 450 gram på europris når du har innbytte flaske, egentlig veldig ok pris
Da skal jeg jaggu sjekke der neste gang jeg trenger noen gasesHar vært den prisen de siste månedene, aner ikke hvor fast den er
Har du ikke en clas i nærheten? 170 for de store flaskene.Er dette en fast europris-pris? Jeg kjøper mine til sodastreamen for 125 på Coop obs.
Aha. Joda har det. Men jeg bruker de faktisk til sodastream så der går det i 425gr til den jeg harHar du ikke en clas i nærheten? 170 for de store flaskene.
Tror jeg betalte 49kr på rusta også (innbytte) 425g Greit å ha noen slike til påkomne tilfeller. Har en 2kg stående fast på servering og sodastream til gjæring, fating og flaskingAha. Joda har det. Men jeg bruker de faktisk til sodastream så der går det i 425gr til den jeg har
Jeg snakker om sodastream, mulig hodet mitt ikke fungerer, men det er 2 størrelser flasker til sodastream.Aha. Joda har det. Men jeg bruker de faktisk til sodastream så der går det i 425gr til den jeg har
Hvor store er de store flaskene?