Jeg vil si det kommer ann på hva slags øl det er?
Du kan vel sette opp tempen i kjøleskapet til 7 -10 grader
En stout på 5% ville jeg latt stå på 5 grader
jeg lurer også på det med termostat på kjøleskap
jeg har to hvor det ene har et hjul fra 1 -5 og
det andre har instillinger på 2-4-6-8
jeg forstår det som 1 på hjulet er varmest og 5 høyest
mens på det andre markerer tallene grader
noen som vet mer med sikkerhet hvordan det er?
Y-cup?Eller du kan kjøpe en vaskepose for BH til 70 kg.
En stout på 5% ville jeg latt stå på 5 grader
jeg lurer også på det med termostat på kjøleskap
jeg har to hvor det ene har et hjul fra 1 -5 og
det andre har instillinger på 2-4-6-8
jeg forstår det som 1 på hjulet er varmest og 5 kaldest
mens på det andre markerer tallene grader
noen som vet mer med sikkerhet hvordan det er?
Har samme skapet. 1 er varmest. På 5 fryser skapet ned til -3 hos megKjøleskapet har en termostat som går fra 1-5. Men vet ikke hva som er kaldest...
Tipper at plasten blir veldig myk med 80 graders vann, at vannet får plastsmak og at det er farlig plast (non foodgrade).Tror dere en slik vannkanne vil fungere fint til skylling?http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Vanning/Vannkanne-2000033085/
Tipper at plasten blir veldig myk med 80 graders vann, at vannet får plastsmak og at det er farlig plast (non foodgrade).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Var det jeg var redd for ja :/ Hva med en slik kanne: http://www.clasohlson.com/no/Vannkanne/31-1914
Det står den er Sinkgalvanisert, har det noe å si?
Tror du tenker i feil retning. Det er ikke nødvendig å sile skyllevannet over maltet. Legg et grytelokk over maltet og du kan helle over skyllevann med en hvilken som helst kjøkkenkjele, kaffekjelen eller hva du måtte ha for hånden. Noen skyller også med varm vann rett fra springen. På Hjemmebryggerhelgen i Drammen i år fortalte The Mad Fermentist (Michael Tonsmeire) at han noen ganger bare skylte med kaldt vann...Var det jeg var redd for ja :/ Hva med en slik kanne: http://www.clasohlson.com/no/Vannkanne/31-1914
Det står den er Sinkgalvanisert, har det noe å si?
Den går hvis alt ølet skal gis til svigermor. Hvis ikke bør du styre unna. Sink er giftige saker.
Tror du tenker i feil retning. Det er ikke nødvendig å sile skyllevannet over maltet. Legg et grytelokk over maltet og du kan helle over skyllevann med en hvilken som helst kjøkkenkjele, kaffekjelen eller hva du måtte ha for hånden. Noen skyller også med varm vann rett fra springen. På Hjemmebryggerhelgen i Drammen i år fortalte The Mad Fermentist (Michael Tonsmeire) at han noen ganger bare skylte med kaldt vann...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi skal brygge en belgisk trippel til uken og ble anbefalt/beordret til å lage en gjærstarter av våre lokale bryggebutikk.
Så da må man jo det
Har satt 2,5L vørter med 2 rør fra White Labs på en 5L kanne akkurat nå.
Planen er og sette denne i romtemperatur og la den stå i 24-30t før vi setter den i kjøleskapet de siste 15timene (skal brygge på tirsdag ettermiddag). Underveis tenker vi og riste en del på kannen hver gang vi går forbi, sånn ca.
Er vi på rett spor her eller finnes det nødvendige tips vi bør ha med oss?
Faren for oksidert øl vil jeg tro er overhengende.Hvordan er det å bruke 30 l fat til batch på 20-22 liter? Massivt CO2 forbruk? Andre negative innvirkninger?