Den der er det liten vits i. Du skal ha nokså spesielle vannforhold for at det skal gi mening å bruke det.
Stoffet har vært diskutert her flere ganger. Tror dette er den siste: https://forum.norbrygg.no/threads/vannjustering-med-ph5-2-stabilizer.32869/#post-343891
Kjøpte du det på Bryggselv? Det er uansett dårlig gjort å selge det stoffet der uten å gjøre oppmerksom på at det er ubrukelig for de aller fleste. De som selger det, veit det sannsynligvis veldig godt.
Har som du sier, ikke vært spesielt fysen på å bruke det. Står her. Er nok en bommert sånn sett. Tenkte mest på å bruke det i sommer da jeg har lovet fatter en bryggedag. Der snakker vi VELDIG HARDT vann, (grunnvann med egen brønn på bygda) Tenker det blir å ta med vann på kanner i stedet. Jaja , skal prøve det en gang. Setter nok ingen usmak i moderate mengder, men som du sier: i bløtt vann er det nok ikke mye å hente med den.
PS: En teori var at den kunne bidra til å skille ut proteiner og glukaner lettere som kunne igjen redusere kjøletåke og lage et klarere øl. Uten at det finnes noe dokumentasjon på det.
At den vil øke enzymaktiviteten? Neppe !
Det jeg egentlig skulle ha var brewers clarex til å klarne øl, men det fikk jeg jo ikke tak i.
Har lyst til å teste det på lyse øl. (Lager) Synes pils skal være klart [emoji56]
Sent from my iPhone using Tapatalk