Så det vil ikke være veldig merkbart? I så fall er jeg veldig lettet! OG så ut til å være rundt 1.037 (den egentlige alkoholprosenten var nede på 4,4%). Om jeg skulle ønske å øke denne, hva ville du anbefalt? Dekstrose, honning eller beer enhancer?
Sent fra min Mi A1 via Tapatalk
Ok! Takk for gode råd. Bare et siste spørsmål: om jeg velger spraymalt, hvilken type, hvor mye og når under gjæringen burde det skje?
Sent fra min Mi A1 via Tapatalk
Jeg skal prøve å tvangskarbonere for første gang og lurer på hvilken temperatur jeg bør ha i ølet? Hvilken er den høyeste temperaturen det går på? Har forstått det sånn, At jo nærmere null jo bedre. Men kjøleskapet mitt viser ikke mer enn 6
Takk. Den var fin. Hvordan er det med tid?
1-2 veke. Finst diverse hurtigkarboneringstriks også, om du har dårlig tid.Takk. Den var fin. Hvordan er det med tid?
Det beste er å servere på samme trykk som du karbonerer. Slik at du ikkje må drive å justere trykket etter du har tappaOk takk, en siste ting. Hvilket trykk serverer du på. Jeg karbonerer nå på 12-13 psi i følge karboneringsarket ditt på 5 grader.
OK smart! Tusen takk for hjelpen. Da er jeg i gang!Det beste er å servere på samme trykk som du karbonerer. Slik at du ikkje må drive å justere trykket etter du har tappa![]()
Er her for lite read ale på pubene i Norge ?
Eg meiner det er eit genialt øl. Slår Neipe ned i skoene
Kjør diskusjon !!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja.Er her for lite red ale på pubene i Norge ?
Synes Red Ale stort sett blir for søte... så - neiEr her for lite red ale på pubene i Norge ?