Får man der en evaluering av smaken på ølet, eller hva som er galt med det? Om det er førstnevnte regner jeg jo med at det vil smake mildt av gårsdagens ølrester med et hint av oppvask, men jeg lurer på hvorfor det smaker som det gjør istedenfor deilig pilsner.
Om det er sistnevnte kan det jo absolutt være en mulighet for å få litt mer svar![]()
Du kan også ta kontakt med den som er ansvarlig for å distribuere øl til smaking, og be vedkommende gi deg en liste over folk som har forskjellige "ekspertfelt". Du kan også sende mail til dommer på forhånd for å dele info med vedkommende. Hva som plager DEG i ølet, ditt og datt, generelt snakke om ditt øl. Opplegget er ikke begrenset til ikke-kommunikasjon og så bare få en kort bedømming tilbake. Jeg har selv spurt etter folk som "kan" hefe, fått tips om noen folk, sendt inn og fått korrekte/konstruktive tilbakemeldinger fra den leiren etter at de har smakt det og satt det opp mot referanseøl (Å sette det opp mot referanseøl i en smake-runde var deres initiativ). Gull verdt "tjeneste". Etterhvert som du vet hvem som er dommer, og vet hva de er flinke på, så kan det hende at du finner noen personlige "favorittdommere" innenfor det ene eller andre.