Oppskrifta gir ikke mye grunnlag for den klassiske tåka, og når du dessuten bruker 05, skal du ikke vente det. Skulle ikke overraske meg om den der blir helt klar etter hvert. Nå er ikke det egentlig noe problem - jeg skjønner ikke alt maset med den tåka. Men du legger et godt grunnlag med å bruke 10% hvetemalt. Får du tak i havremalt, er det også bra - jeg har brukt Golden Naked Oats. Bruk gjerne 10% av det, også. Altså 80% basismalt, og 10% hvetemalt og 10% havremalt. (Jeg synes det er godt med noen små prosenter caramalt på 30-35 EBC, også.)
Og så er gjæren veldig viktig. 04 funker visst fint i NEIPA hvis du vil bruke tørrgjær, og ellers har Lallemand denne:
LalBrew® New England | Lallemand Brewing Min favoritt er Wyeast 1318 / Imperial A38 Juicy. (Som
@erikraude sier, så er kvaliteten på gjæren til Imperial overlegen. Men den får du bare fra Strømmen Hjemmebrygg.)
Skikkelig artig, forøvrig, at flere kan vise opp flaska NEIPA som ikke er oksidert! Gjør man bare ting ordentlig, går det bra

.