MortenSickel
Norbrygg-medlem
Hva slags bryggeoppsett har du? - Hvordan du gjør det helt praktisk avhenger av det, få masken ut av bryggevannet og gjør som @Steinar Huneide sa.Hvordan gjør jeg mash out ? Står mash out 78°C 15min.
Hva slags bryggeoppsett har du? - Hvordan du gjør det helt praktisk avhenger av det, få masken ut av bryggevannet og gjør som @Steinar Huneide sa.Hvordan gjør jeg mash out ? Står mash out 78°C 15min.
Ja, absolutt. Sett den opp på 16 grader, det er vel en vanlig anbefalt temperatur. Det er greit med høyere, også, men den bør ikke stige for mye for fort.Har en lager på gjæring nå, den har stått 10 dager på stabile 12c.
Den skal minimun få lov stå 14dager totalt, begynte å tenke på diactyl-rest og økning av temp. Er det noe å tenke på nå
som FG er nådd?
Brewzilla 35l startet med mitt første brygg nåHva slags bryggeoppsett har du? - Hvordan du gjør det helt praktisk avhenger av det, få masken ut av bryggevannet og gjør som @Steinar Huneide sa.
Ideelt sett hadde det vel vært optimalt når 2/3 gjæring var unnagjort, SG har vært stabil lenge nå og jeg kan vel ikke forvente noe mer utgjæring. WLP940 (1.007). Setter den opp til 14-16c 4 dager til, så CC og fating.Ja, absolutt. Sett den opp på 16 grader, det er vel en vanlig anbefalt temperatur. Det er greit med høyere, også, men den bør ikke stige for mye for fort.
Kort sagt, nei. Men du kan jo teste, kanskje det funker med lokk og god isolasjon på kjelen. Særlig til avkok får du ikke, og via en kalkulator jeg googlet meg til tar det 15 minutter å varme 30 liter bare fra 98°C til 100°C med 500W. Så ønsker du jo en fin rullende kok for å kvitte deg med DMS. Du vil også ha en hot break slik at ølet ditt klarner når det er klart til å konsumere.Holder det med 500W når det koker eller bare 1900W på brewzilla?
Samme herDen blir tettet av proteiner/grums så ja det er ikke uvanlig for meg at den ligger rett under kok temp
Jeg bruker begge men jeg har ikke isolert den da. Funker braJeg bruker alltid 1900W ved kok
Jeg bruker q-tips for babyer. Lar ligge i varmt vann med foretrukket vaskemiddel( jeg bruker maskinoppvask) i halvtime før jeg så dypper q-tips i vaske-vannet og dytter først den ene veien så den andre, til q-tipsene er hvite og uten smuss.Flere som har problemer med å rengjøre denne
Har prøvd både lut og varmt vann, men humlerestene inni vil ikke bort
gummien begyner å bli litt sliten og etter 5 brygg
Vis vedlegget 54777
Bånn gass med drillen burde være innafor.Har fått maltkvern. Ser den bør holde ca 200(?) runder i min. Hvor viktig er dette?
Tenker å låse den med en tvinge i en gitt hastighet. Men hvordan vet en med en enkel Bosch drill hvor fort den ca går?
Har fått maltkvern. Ser den bør holde ca 200(?) runder i min. Hvor viktig er dette?
Tenker å låse den med en tvinge i en gitt hastighet. Men hvordan vet en med en enkel Bosch drill hvor fort den ca går?
Jeg gjør det konsekvent i slangen jeg bruker for lukket overføring mellom fermenter king og fat. Har ikke merket noe negativt med dette. Snarere tvert om. Byttet den nylig etter kanskje 2 år i tjeneste.Er det trygt å la det ligge igjen starsan i tappeslangene?
Bånn gass med drillen burde være innafor.
Det spiller jo ingen rolle i seg sjøl hvor fort drillen går. Blir resultatet bra, er hastigheta du brukte, innafor.Har fått maltkvern. Ser den bør holde ca 200(?) runder i min. Hvor viktig er dette?
Kan du filme den et visst antall sekunder – og spille av i langsom hastighet? Det er ikke kjempeviktig at den går nøyaktig så fort. Mener at Monstermill sier mellom 100 og 300, og at den lavere delen av intervallet er best. Har en viskermotor må min – og den rusler avgårde på litt over 100 RPM.Har fått maltkvern. Ser den bør holde ca 200(?) runder i min. Hvor viktig er dette?