Tor.
Norbrygg-medlem
En tur i sikringsskapet gjorde susen.Ingen bryter på BM20 ihvertfall, så overraskende hvis BM10 skulle ha det?
En tur i sikringsskapet gjorde susen.Ingen bryter på BM20 ihvertfall, så overraskende hvis BM10 skulle ha det?
Ja selvfølgelig. Det er jo bare temperatur.Kan ink bird måle feber..?
Hvilket kjøleelement planlegger du å plugge i 220v’nKan ink bird måle feber..?
Så ikke bra ut!7,8 kilo malt er for mye for maltrøret til en Brewzilla 35L. Spesielt når maltrøret sklir nedi kjelen under koking!
Been there... Det gjorde vondt. Du har min fulle medfølelse.Jeg har latt den hvile over for å få ut de siste desiliterne på vei opp til kok i tidligere brygg uten problemer. Men denne gangen måtte jeg røre i malten siden det var stuck, da dyttet jeg på posisjonen til maltrøret når jeg rørte. Ikke noe de bare føttene mine satte særlig pris på heller. Lesson learned og 8 liter mindre i gjæringskaret!
Jeg har siden BB30 dagene hatt talje av to årsaker. Unngå dette med veltefare eller at den faller nedi igjen, men positivt og at man får heisa saktere opp og malten får sette seg i maltrøret.er det vanlig å la maltkurven hvile over kokende vørter?
Det var det jeg mistenkte siden meskespaden stod i malten der, og det var vann i bøtta. Ikke ferdig å skylle tenkte jeg, så kanskje det ikke var helt kokende i det minste.Men denne gangen måtte jeg røre i malten siden det var stuck, da dyttet jeg på posisjonen til maltrøret når jeg rørte. Ikke noe de bare føttene mine satte særlig pris på heller. Lesson learned og 8 liter mindre i gjæringskaret!
Håper det gikk bra med føttene, har brent meg på kokende vørter selv, så vet hvor vondt det kan gjøre.Jeg har latt den hvile over for å få ut de siste desiliterne på vei opp til kok i tidligere brygg uten problemer. Men denne gangen måtte jeg røre i malten siden det var stuck, da dyttet jeg på posisjonen til maltrøret når jeg rørte. Ikke noe de bare føttene mine satte særlig pris på heller. Lesson learned og 8 liter mindre i gjæringskaret!
Helt riktig. Da har jeg lært. Det blir garantert talje i fremtiden. Badet dufter nå hint av kaffe, toffee, mørk sjokolade og røstede korn, om ikke annet.Jeg har siden BB30 dagene hatt talje av to årsaker. Unngå dette med veltefare eller at den faller nedi igjen, men positivt og at man får heisa saktere opp og malten får sette seg i maltrøret.
Det var det jeg mistenkte siden meskespaden stod i malten der, og det var vann i bøtta. Ikke ferdig å skylle tenkte jeg, så kanskje det ikke var helt kokende i det minste.
På badet? Eller har du et annet sted å flytte bryggedagen til?Det blir garantert talje i fremtiden.
Satser på å ha et eget uthus/verksted å flytte bryggingen til ved neste flytting. Det gikk etter forholdene bra med meg, jeg fikk skylt føttene kjapt etter det skjedde. Tipper vørteren hadde rundt 85 grader, så ikke helt krise. Takk for omtanken!På badet? Eller har du et annet sted å flytte bryggedagen til?
Tenker på hvordan det gikk med deg jeg, har en kamerat som fikk det relativt ille med et lignende uhell. Det ble tredjegrads på begge føtter, rundt ankelen på høyre og på vrista på venstre.
Det kan faktisk ha hjelpt deg å stå barbeint. Ole stod med raggsokker og crocs, så det ble lengre kontakttid med varmen.Satser på å ha et eget uthus/verksted å flytte bryggingen til ved neste flytting. Det gikk etter forholdene bra med meg, jeg fikk skylt føttene kjapt etter det skjedde. Tipper vørteren hadde rundt 85 grader, så ikke helt krise. Takk for omtanken!
Ja, jeg sto i raggsokker da jeg gjorde det der, og de holdt godt på varmen, ja. Mangla crocs, da.Det kan faktisk ha hjelpt deg å stå barbeint. Ole stod med raggsokker og crocs, så det ble lengre kontakttid med varmen.