Andersp skrev:Ble lei av å bare ha en øl på tapp om gangen så rett etter nytt år startet jeg bygningen av at nytt tappetårn. Jeg brukte opp hele studielåne på materialer og satte i gang. Jeg er student å bor bare på et rom så for å spare plass tenke jeg å bygge en bokhylle over kjøleboksen. Selve kjøleboksen er bygd med 5 cm isopor og dekket med 5 mm finer bortsett fra sidene som er hobbyplater. Benkeplaten og bakplaten også er lagd av hobbyplater.
I begynnelsen kjølte jeg ned tårnet ved hjelp av to poser med 1,5 liters brus flasker som hadde lagt i frysen, den teknikken hadde funket bra med det gamle tårnet, men med den nye kjøleboksen med plass til 72 l øl ble det vel mange vann flasker for å få kjølt det ned. Så når jeg kom over et billig stille gående kjøleskap på fin tenke jeg at jeg kunne forsøke å montre kjøleelementet fra det inn i kjøleboksen min. Foreløbig funker det fint, selv om kjøleelementet ikke er store greiene.
Frode S skrev:Et lite bilde av kveldens prosjekt.
Frode S skrev:Et lite bilde av kveldens prosjekt.
En 5 gallon drikkekjøler fra Coleman, 9 liters corny (lettere moddet for å få plass) og en perlick 525ss og 4" shank som jeg hadde liggende. shanksen er i lengste laget og må demonteres for å få fatet ut, tror nok en 3" shank vil passe bedre.
Tanken er å sette et allerede nedkjølt fat i den, og bruke et "iceblanket" rundt fatet. Burde holde seg kaldt en stund da for å drive ut ølet benyttes "ut på tur" CO₂, dette får plass under lokket, men har bestilt noe småtteri på nett, slik at jeg montere den utvendig.
Tim skrev:Kult Er det 2-liters flasker du har på gulvet ved siden av? Ligner på en jeg har fra Valdres Gårdsbryggeri.
Brede skrev:Håper det Blir aldri nok ;-)
Den ble kjøpt på Amazon.com frakta var dyrere enn "boksen"aholgersen skrev:Frode S skrev:Et lite bilde av kveldens prosjekt.
En 5 gallon drikkekjøler fra Coleman, 9 liters corny (lettere moddet for å få plass) og en perlick 525ss og 4" shank som jeg hadde liggende. shanksen er i lengste laget og må demonteres for å få fatet ut, tror nok en 3" shank vil passe bedre.
Tanken er å sette et allerede nedkjølt fat i den, og bruke et "iceblanket" rundt fatet. Burde holde seg kaldt en stund da for å drive ut ølet benyttes "ut på tur" CO₂, dette får plass under lokket, men har bestilt noe småtteri på nett, slik at jeg montere den utvendig.
Kan eg spør kor du kjøpte kjøleboksen?