EspenL skrev:Trykkfallet vil skje i den tynne slangen, så det vil nok hjelpe. Men koblinger inneholder ujevnheter som i seg selv kan føre til skumdannelse, så jeg ville unngått unødvendige koblinger om mulig. (Blichmann sin Beergun fungerer f.eks ved at den har så få som mulig ujevnheter på innsiden og ikke for brå 90 graders bend. Dermed så dannes det mindre skum og man kan fylle flasker uten mottrykk).
Flere koblinger vil jo også medføre mer renhold...
Tommy H. Li skrev:Takker for innspill og tips.
Jeg vil teste ut løsningen med lange 3/16", og med 3/8" opp mot koblingene.
Opplever du ''first pour'' skum med denne løsningen? Det gjør meg ikke noe å tømme ut bittelitt øl, men det er kjedelig når det blir mengder av det, og når problemet er tilbake etter bare få minutter. Vil helst se ølet forsvinne i svelget fremfor andre steder!
Større diameter/lengere slange hjelper litt.Tommy H. Li skrev:Testet ut denne løsningen, og skal si at det ble forandringer mht skumproblemer!
Det fungerer helt ypperlig nå skummessig, men tappingen går veldig sent. Er det noen som har erfaringer med å gå fra f.eks 3m 3/8" slanger, og opp til f.eks 5 meter? Om jeg kunne kombinere det beste fra to verdener, så hadde det vært helt perfekt! Må samtidig si at 3/16" løsningen med overganger mot tappesiden er tilfredstillende, og jeg tar heller litt sen tapping enn 20% svinn på grunn av skum.
spørst om eg bare tar sjangsen og bestiller. Vist det ikke passer på sløkkeren, får eg bruke det i akvariumet med ei paintballflaske så får plantene der god næringKetil skrev:Var hvertfall veldig billig. Ser ut som du kan regulere trykket, og det er jo viktig.
Kan ikke se om det kommer fram hva slags gjenger den er laget for. Amerikanske eller europeiske CO₂ flaskegjenger?