Vis din kegerator / øleskap!

Flott resultat!
Husker du modellnavn på skapet?

Står nok bakpå enda, er bortreist så kan evt sjekke når eg kommer hjem til helga. Men var noe godt brukt skap fra Zanussi mener eg. Tok bare med meg et cornyfat og meterstokk til brukthandleren og kom frem til at dette måtte funke ;)
 
Står nok bakpå enda, er bortreist så kan evt sjekke når eg kommer hjem til helga. Men var noe godt brukt skap fra Zanussi mener eg. Tok bare med meg et cornyfat og meterstokk til brukthandleren og kom frem til at dette måtte funke ;)
Ok, kanskje smartest det ved brukthandel ja!
 
Ok, kanskje smartest det ved brukthandel ja!

Ett tips er å lage et autosøk på finn. F.eks "Kjøleskap" pris maks 500kr, område der du bor. Kjøleskap som ser fine ut går ofte fort er min erfaring, og særlig går de mindre "halvskapene" ganske fort rundt den tiden et nytt studieår starter, eller har startet. Men du finner fine halvskap til rundt 300 hvis du er tålmodig.
 
Takk Miguel. Har sett litt på Finn, men ting blir fort borte ja. Du har et poeng med studenter. Er jo tid for studentene fremover nå :) Har et lite brusskap, men det tar bare en 19 og en 12 liter. Mer praktisk med et som tar 2x 19 liter.
 
Kondens vil det uansett bli på kjøleplaten, så om der ikke er ordnet drenshull til vannet fra kjøleplaten vil jeg anbefale at du får ordnet dette. Det enkleste er å føre kondensvannet i "skålen" oppå kompressor slik at vannet fordamper bort. (slik kjøleskapet har originalt)
Smart, fin og veldig konevennlig kegerator, synn jeg ikke har ledig plass i min kjøkkeninnredning :/
 
Skulle gjerne hatt plass til meir isolasjon, men det hadde vert på bekostning av kapasiteten eller utseende(konevennligheten ;-) ). Så eg valgte å ta ein sjangs på at det skulle holde ☺eg skulle ønske skapet holdt litt beire på temperaturen, men det går helt greit. Eg har plan om å sette inn eit par vifter for å sirkulere lufta. Håpa at det skal gjer at kjøleplata blir litt meir effektiv. Kanskje det hjelper litt på kondensen også. Om ikkje så må eg nok få laga til drenering ☺
 
StianF: Funker skapet ditt bra? Jeg studerte bildene dine i planlegging av hvordan jeg selv kan lage et skap å få lurt inn på kjøkkenet. Lurer på om du får nok lufting til kompressor og kondensator slik du har laget det?
 
Eg får kaldt øl ut fra tappakranane så det må jo vere bra :)
Eg har jo egentlig litt for dårlig isolasjon, så om du har plass så ville eg laga det litt større. Det er og veldig på håret invendig, så det blir litt trangt rundt kjøleplata, så eg har noken vifter som sirkulera lufta. Dei 2 fata som står nærmast kjøleplata blir noken grader kaldare en dei 2 andre.
Om du ser på det bildet som er fra baksida, helt nede til høgre henger der ei vifte. Den drar inn luft i fra undersida av innredinga. På benkeplata inn mot veggen har eg ei rist som slepper ut lufta som kjem opp.
Eg har og ein plan om å lage til drenering fra kjøleplata, for her blir det litt kondens. Eg har løst det midlertidig ved å ha ein kopp som eg tømmer innimellom, men det er veldig tungvindt i lengda.
 
Intet grensesprengende mtp design eller utføring. Har ti tommeltotter, så dette var vel omtrent så avansert som jeg kunne få til!
Skapet er en 160 cm høy litt eldre Bosch kjøpt for 300,- på Finn lakket med hobbylakk. Benkeplata er hentet på gjenbruken. Med litt mer fiksing og ordning av slanger kan det muligens gå å få inn et par 9/12 litere? Måtte bygge opp i bakkant for å få fire fat inn på bredden/dybden (går akkurat).
 

Vedlegg

  • 2015-08-22 09.13.45.jpg
    2015-08-22 09.13.45.jpg
    135,5 KB · Sett: 809
  • 2015-08-22 09.15.00.jpg
    2015-08-22 09.15.00.jpg
    145,9 KB · Sett: 779
  • 2015-08-22 12.52.10.jpg
    2015-08-22 12.52.10.jpg
    141,5 KB · Sett: 791
Tilbake
Topp