Har prøvd med kompensatoren helt åpen. Jeg satser på å få byttet ut slangen i morgen.
Spørsmål: Det er vel vanlig å samme serveringstrykk og karboneringstrykk? I så tilfelle, er det vanlig at ølet blir mer karbonert desto lenger ned i fatet man kommer? Om det har noe for seg at headspace volum øker. Så tendenser til mer skum etter x antall tapp med picnic krane og, men ikke sånn som dette her.
Da er øleskapet så og si ferdig. Fikk en god pris på januarsalg på elkjøp. Fjernet håndtak, logo, huller og skuffer. Malte fronten med tavlemaling. Laget nye hyller i tre, og monterte på en sekundærmanifold. Monterte på 4x Intertap m/ flow control. Har plass til 5x 19L fat + 2kg CO2 flaske.
Jeg har litt av de samme problemene, har ikke løst de fullt enda. Men fikk faktisk et tips om at man kan ha for lang 3/16 slange også. En som mente at alt over 1,5 meter var ikke bra.Satser på det løser seg med litt lengre slange
Måtte du pusse overflaten på skapet før du malte med tavlemaling eller holder den godt fast selv? Prøvde meg på noe lignende for en stund tilbake, men opplever at malingen flasser av svært lett etter noen uker. Kan hende jeg har kjøpt dårlig maling, selvsagt..
Jeg har litt av de samme problemene, har ikke løst de fullt enda. Men fikk faktisk et tips om at man kan ha for lang 3/16 slange også. En som mente at alt over 1,5 meter var ikke bra.
Ja, det ble jeg og forklart hos den lokale forhandleren idag. Økte lengden på linene fra 1.5m til 1.7m. Tror deg egentlige grunnen er at jeg har overkarbonert ølet. Burde nok ikke gått over 3 co2 volumer.
Har blødd av trykket og skal forsøke å få ut litt co2 av ølet. Noen som har forslag? Riste litt i fatet og blø av mer kanskje? Eller forsvinner mye av aromaen da?
Hjemmesnekret kasse kledd med parkett og en finerplate med kontaktplast som dør. Toppen er av eik. På innsiden står et vanlig kjøleskap med plass til to fat.
Etter litt godsnakking med sjefen fikk jeg til og med lov til å flytte den fra garasjen og inn i stua. Kjellerstua altså.
Lekkert! Kvar er tønna i frå? Er det furu?For å kunne ha en tappekran i stuen måtte jeg komme opp med en idé som fruen ville akseptere. Hadde aldri sluppet unna med et enkelt kjøleskap med kran skrudd i døren. Nå gjenstår det bare å se om dette blir godkjent inntil Furtebua er ferdig innredet...
Den er kjøpt av av en som driver med tønnebygging som hobby. Han holder til på Samnøy i Fusa. Usikker på hvilket treverk den er laget av. Tror ikke det er eik, så furu kan nok stemme.Lekkert! Kvar er tønna i frå? Er det furu?