Tror det blir for lite futt. Hva med en sånn?Hei, er det noen som bruker våtstøvsuger til å ta opp korn fra mesketanken? Jeg prøver å vaske uten å koble fra alt, men sliter med at det er rett og slett stress å få ut kornet... tenkte på noe slikt: https://www.biltema.no/hjem/rengjor...re/vat--og-torrstovsuger-wd-120130-2000038222
Jeg bruker den du linker til, har fungert greit for meg hvertfall, den bråker en del så hørselvern er å anbefaleHei, er det noen som bruker våtstøvsuger til å ta opp korn fra mesketanken? Jeg prøver å vaske uten å koble fra alt, men sliter med at det er rett og slett stress å få ut kornet... tenkte på noe slikt: https://www.biltema.no/hjem/rengjor...re/vat--og-torrstovsuger-wd-120130-2000038222
Jeg har bare gravd ut det meste med en isboks, og tatt resten med støvsugeren, tror kanskje det tetter seg/går seint hvis man prøver å suge opp hele mesken. har bare tatt beholderen med ut og tømt den og skyllt den i vann, har brukt den til å suge opp vann med også, så har ikke hatt behov for å rengjøre slangen, men den er rask å ta av så kan den vel skylles i vannSå da suger du opp kornrestene fra mesketanken direkte i denne @Daniel ellingsen, det virker ganske smooth rett og slett. Driver å funderer på et CIP opplegg, svært hjemmelaget og armatørmessig selvfølgelig. Om denne sugeren funker slik jeg har tenkt er jeg muligens ett skritt nærmere. Hvordan tømmer/renser/vasker du den, ser for meg den blir noe klissete om den får stå en stund?
Rekker jeg å sette en Brewmart Danish style (med 1 kg spraymalt) i dag, og så flaske senest 8. januar? Eller blir snaue 9 døgn for lite? Og, om man sløyfer spraymalten regner jeg med at distansen OG - FG blir mye mindre, og tiden kortere?
Eller gjær med kveik, da har du god tid. Blir dog et helt annet øl. Med eller uten litt spraymalt har uansett så liten betydning at du kan se bort fra det.Rekker jeg å sette en Brewmart Danish style (med 1 kg spraymalt) i dag, og så flaske senest 8. januar? Eller blir snaue 9 døgn for lite? Og, om man sløyfer spraymalten regner jeg med at distansen OG - FG blir mye mindre, og tiden kortere?