Tråden for dumme spørsmål.

Man koker jo poteter inne så det er klart noe kan man jo koke. En form for ventilasjon er det, men ikke no avtrekk jeg kan slå på. Hadde ikke tenkt å koke no mer en 15 ish liter uansett

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kokte 28 liter her om dagen, og jeg var først fornøyd med avtrekket når jeg hadde full spiker på ventilatoren (kjøkken), som er 630 kubikk per time. Ganske kraftig ventilator altså. Den tok seg av så og si all damp.

Jeg kokte 28 liter her om dagen, og jeg var først fornøyd med avtrekket når jeg hadde full spiker på ventilatoren (kjøkken), som er 630 kubikk per time. Ganske kraftig ventilator altså. Den tok seg av så og si all damp.

Jeg tror det er et poeng når du kjører vifta at luft kan komme inn i rommet, også? For å få full nytte av kapasiteten til vifta.

Så det ikke blir vakuum mener du?

Ser for meg å bli sugd opp i avtrekket [emoji33]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, faktisk. Særlig i moderne boliger, som er nærmest hermetisk tette. (Jeg er veldig glad for å bo i et gammelt hus!)

Nå kjenner jeg meg uansett ganske trygg - men du er nok mer utsatt:D.

Det dryppet, dog det meste utenfor gryten. Men jeg var forberedt på det. Ventilator er bare noen måneder gammel, og jeg vasket den godt før brygging, så det som evt havner tilbake i gryten var i det minste rent.
Det er ikke mest det som drypper FRA ventilatoren sim er problematisk (Det er jo det også dersom det er veldig skittent), men mer at det som damper bort fra vørteren drypper TILBAKE.
Vi koker blant annet for å koke bort DMS og dersom det kondenserer og drypper tilbake så er det ikke lett å koke bort igjen.

Fett er jo sikkert fint å ikke få i vørteren. Selv om grillen er fin så er det sikkert noe oppe i selve vifta hvis det er en ventilator som brukes til mat også.

Jeg er klar for å brygge noe lett og friskt, men som samtidig er fruktig nok for fruens gane (tenk 1664 Blanc).
Har fundert på Vestbrygg sin Dryler, men lurte på om det er andre forslag, og evt. erfaringer med Dryler?

Jeg er klar for å brygge noe lett og friskt, men som samtidig er fruktig nok for fruens gane (tenk 1664 Blanc).
Har fundert på Vestbrygg sin Dryler, men lurte på om det er andre forslag, og evt. erfaringer med Dryler?
Det finnes en egen tråd om brygging av 1664 Blanc.

Drylar er sikker god. Vestbrygg har mange fine ølsett, men eg tviler på denne ligner på 1664 Blanc. Men, den er nok lettdrikkelig:)

Den har jeg funnet, men takk for tips.

Ja, har hørt mye bra om den. Tror det må bli en slik, og heller kjøpe et par Blanc til ho ved behov:p
Takk for hjelpen!
Det er ofte en grei løsning. Snu på det. Tenk at dette ølet skal du produsere 20-23 (standard batch) liter av. Har du lyst på så mye av det eller skal du brygge noe mer i smak for konsum? Noe kan og kjøpes i mindre aktuelle kvantum.
Eg liker godt wit, men ser det som sykt å brenne inne med 20 liter selv. Eg er ikkje SÅ glad i wit.. Samme gjelder gjelder 1664 Blanc for deg. Drikker dama di 2-3 stk på vors. en gang i måneden, så brenner du inne med mye øl som blir dårlig.
Se det an.
Venner, behov og forbruk ;)

XLR klarer lett 10A, du klarer å få loddet på >1,5mm2. Speacon eller Powercon er vel rated
til 20A eller noe. Men de er fine, bruker de på uttak til elementene kjelen og HERMS. Kinakopi fra Aliexpress, koster nesten ingenting

Det ble de her, de så stilige ut.

US $6.28 20% OFF|M16 2 Pin IP67 Waterproof Connector For Industry Electric Circular Connector Male Plug Panel Mount Female Socket AC/DC-in Connectors from Lights & Lighting on Aliexpress.com | Alibaba Group

Det var "Fashion appearance" som fikk meg til å kjøpe. Låsbare.

Tilbake
Topp