Foreslår at du går tilbake og bytter det i denne: https://www.europris.no/p-hydrometer-for-ol-125384 Det er et hydrometer som måler tetthet i værsker, og brukes til å måle det du i regnestykket viser.Baksiden
Aha, da skal jeg gjøre det.Foreslår at du går tilbake og bytter det i denne: https://www.europris.no/p-hydrometer-for-ol-125384 Det er et hydrometer som måler tetthet i værsker, og brukes til å måle det du i regnestykket viser.
Jeg bruker https://www.brewersfriend.com/abv-calculator/ . Husk å måle og notere ned før du starter gjæringa.Aha, da skal jeg gjøre det.
ser ut som den jeg har er til sprit
Men noen som vet hvorfor man deler på 7,6?
Alkoholprosenten regner du ut fra forskjellen i tetthet fra start / før gjæring, til gjæringen er ferdig.Aha, da skal jeg gjøre det.
ser ut som den jeg har er til sprit
Men noen som vet hvorfor man deler på 7,6?
Nei, induksjonsplater nulles ut hver gang du kutter strømmen. Så hvis du ikke har en assistent som står klar med fingeren og kan slå på plata hver gang styringsboksen kicker inn blir det vanskelig med induksjon.Har en gammel Kervel kokeplate som jeg bruker til mesking. Sliter med at resttvarmen er vanskelig å beregne. Lett å få for høy mesketemperatur. Plata blir styrt av en Connect kontrollboks.
Vil en induksjonsplate la seg styre av Connectboksen ? Mener jeg leste en plass at den ikke fungerte sammen med induksjonsplate.
Det var det syntes å huske ja. Men får se om jeg finner en frittstående keramisk plate kanskje. Den har vel ikke mye restvarme i forhold til en gammel Kervel plate
Kanskje du kan finne en glasskoketopp, den typen som kom før induksjon? Men det er kanskje det samme problemet med dem, at de slår seg helt av hvis strømmen forsvinner.Leste det nå. Ser ut til at de ikke fant en keramisk plate. De vanlige gammeldagse platene har jeg . Men det var altså det der med restvarmen. Vanskelig å stegmeske med de.
Ligger alltid litt slanter vann igjen i slangene og pumpa. Jeg løfter den opp og tilter for å få ut mest mulig.Har planer om å brygge på BrewTools40en til uka. I garasje. Så jeg el litt bekymra for ev skader som kan oppstå på pumpa pga vann som ligger igjen (etter vask) og fryser. Vil pumpa tømmes helt uten at man snur hele maskinen?
Høres unødvendig komplisert ut.Noen som vet om det funker å korke noen flasker med en tvinge?
Kan vel ikke være så mye kraft som skal til?
Vis vedlegget 59933
problemet er at en kork må klemmes sammen, det gjør ikke denne, så den funker nok ikke.Noen som vet om det funker å korke noen flasker med en tvinge?
Kan vel ikke være så mye kraft som skal til?
Vis vedlegget 59933
Bringebær ligger rundt 1.040 i SG hvis jeg husker riktig så hvis OG’en din er høyere enn det så tynner du faktisk ut ølet ditt. Tilsett bær helt på slutten av gjæringen og vent til det har gjæret helt ut igjen før du flasker. Philly Sour bruker noen dager lenger enn vanligere gjærstammer.Driver å planlegger surøl i nær fremtid og hadde da tenkt til å bruke bringebær i oppskriften. Noen kloke hoder der ute som vet sånn ballpark figure hvor mange gravity points man får av 1kg bringebær?
Tenkte å prøve philly sour gjæren å etter hva jeg har lest så produserer den melkesyre de 5 første dagene også alkohol etter det. Planen er å ha oppi bringebær på dag 6 sånn ca.
Noen med erfaring med philly sour her?
(PetterL), du har jo gjæra bringebærsurøl; hvor lange hadde du det på bærene? Har du opplevd astringens pga lang eksponeringstid?Bringebær ligger rundt 1.040 i SG hvis jeg husker riktig så hvis OG’en din er høyere enn det så tynner du faktisk ut ølet ditt. Tilsett bær helt på slutten av gjæringen og vent til det har gjæret helt ut igjen før du flasker. Philly Sour bruker noen dager lenger enn vanligere gjærstammer.