Vis din kegerator / øleskap!

Odland, hvor har du kjøpt det CO2 oppsettet der, ser litt mer solid ut (og sansynligvis mere tette) enn de tynne slagene som sitter på mitt oppsett.
 
Jon vold skrev:
Odland, hvor har du kjøpt det CO₂ oppsettet der, ser litt mer solid ut (og sansynligvis mere tette) enn de tynne slagene som sitter på mitt oppsett.

Slangen du ser der er ein høgtrykkslange og må ikkje forvekslast med slangane ein brukar ut frå regulatoren (regulatorane i dette tilfellet).
 
protto skrev:
Jon vold skrev:
Odland, hvor har du kjøpt det CO₂ oppsettet der, ser litt mer solid ut (og sansynligvis mere tette) enn de tynne slagene som sitter på mitt oppsett.

Slangen du ser der er ein høgtrykkslange og må ikkje forvekslast med slangane ein brukar ut frå regulatoren (regulatorane i dette tilfellet).

Og den følger med når man kjøper fra kegkits..
 
Her er mitt skap. Har plass til 3 19litere med gass på innsiden eller 4 19litere med gassen på utsiden. Foreløpig er den inni.

4fa06e9c-2a48-aa7c.jpg


Og her er fronten. Skal peise på med tavlemaling senere.

4fa06e9c-2a71-ead0.jpg
 
Så Flott ut det der Kim!!
Snadder var også Porteren din. Smakte den på NM!!

Skal slenge inn et par bilder av Øleskapet mitt når jeg kommer meg hjem fra sjøen!!
 
54d140a0-96dd-11c2.jpg
54d140a0-96e8-c2f2.jpg
54d140a0-96f5-bb8f.jpg


Skulle klare meg ei stund. :)
Har også Barleywine til karbonering å mer imperial stout i garagen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Den likte jeg! Hvis jeg noen gang går over til fat, så må det bli noe slikt. Tror ikke jeg får lov av meg selv å ha den i stua... ;)
 
Takker folkens!
Svært fornøyd med stout krana!! Kjører kun Co2 foreløpig ihvertfall får se etter hvert!! Men regner med å gå for håndpumpe til stout i fremtiden da jeg har ei stk Cask på vei fra England.
 
Jeg er en ivrig tittet, som leser stort stort sett alt av poster. Det irriterer meg at folk ikke skriver hvilket kjøleskap de enkelte bruker. Jeg skal til å montere inn ett, men trenger å vite hvilket jeg trenger for å romme to cornelius 19l. kommer du med et forslag ,så skal jeg legge ut bilde av instalasjonen :)
 
keneil01 skrev:
Jeg er en ivrig tittet, som leser stort stort sett alt av poster. Det irriterer meg at folk ikke skriver hvilket kjøleskap de enkelte bruker. Jeg skal til å montere inn ett, men trenger å vite hvilket jeg trenger for å romme to Cornelius 19l. kommer du med et forslag ,så skal jeg legge ut bilde av instalasjonen :)
Jeg har et gammelt electrolux skap uten frysedel. Det får jeg 6 stk 19l fat og 2 stk 9l fat i :)
 
I forbindelse med en bursdagsfeiring til helga ble jeg bedt om å brygge øl. Har dårlig erfaring med flexi-tapp og bare liggeunderlag rundt fatene. Ølet blir varmt i løpet av kvelden, og når gjestene skal fylle glassene sine fra flexi-tapp blir det ofte mye skum da de skal være forsiktig å ikke åpne kranen helt.
Har derfor bygd en kasse av 20 mm. Litex våtromsplater, og montert 2 stk. Perlick-kraner og drip tray. Kassen veier ikke mange kilo og er lett å frakte. Tenkte også at jeg skulle isolere med 30 mm. isopor inne i kassen, men det har jeg ikke fått ordnet ennå. Håper da at ølet vil holde seg kaldt i mange timer.  ;D
En bakdel med å bruke våtromsplater er at de tåler lite, og det er lett å få hakk dersom en støter kassen mot noe. Hvordan kassen holder utover natta når folk blir litt ustø er også uvisst. Men det skal prøves på lørdag, så da får jeg svar.
 

Vedlegg

  • P6122232.JPG
    658,7 KB · Sett: 2.213
  • P6122233.JPG
    649,3 KB · Sett: 2.148
  • P6122234.JPG
    626,4 KB · Sett: 2.116
  • P6122235.JPG
    610,2 KB · Sett: 2.133
keneil01 skrev:
Jeg er en ivrig tittet, som leser stort stort sett alt av poster. Det irriterer meg at folk ikke skriver hvilket kjøleskap de enkelte bruker. Jeg skal til å montere inn ett, men trenger å vite hvilket jeg trenger for å romme to Cornelius 19l. kommer du med et forslag ,så skal jeg legge ut bilde av instalasjonen :)

Jeg har et innbyggningskjøleskap som har plass til 2 fat og 5kg Co2 tank. Disse er en del smalere enn vanlig, og derfor litt dårligere plass inni. Så lenge det går i høyden så tror jeg de fleste kjøleskap vil ha plass til 2 fat.
 

Vedlegg

  • bilde.JPG
    287,4 KB · Sett: 3.040
Jeg bruker et Whirlpool-kjøleskap uten frys. Skapet er vel rundt 1.50 og rundt 10 år. Jeg får plass til 4 fat i dette, men måtte bygge det litt opp i bakkant.

@Einar: Liker den portable tappeløsningen din.
 
nordtvedt skrev:
bygde meg en liten kegerator av et minibar kjøleskap. Det er plass til en 9 liter Cornelius og en sodastream CO₂ med regulator. Er det noen som vet om belysning som går an å ha inne i skapet uten at det blir for varmt ( LED) ? og hvor får man tak i billig drip tray?

Hvor har du skaffet dette kjøleskapet/minibaren??
 
Da er den transportable "tappekassen" prøvekjørt etter at jeg isolerte innerveggene med 30 mm. isopor.
Ser veldig lovende ut. Holder veldig godt på temperaturen, så tror dette ble vellykket.  :ilike:

Skål  :skaal2:
 

Vedlegg

  • P6132239.JPG
    655 KB · Sett: 2.951
Tilbake
Topp