Vis din kegerator / øleskap!

Jeg bytta til meg tårnet og endel fatkoblInger og greier for en kondemnert bil som jeg også fikk vrakpant for. Så ikke mye. Jeg mistenker at det har sin opprinnelse hos Mack. Funker fint, men trenger litt oppussing...:)
 
Dere Tromsøværinger har jo en annen fordel, dere kan jo plukke humle fra Mack bygget, den vokser jo vilt oppetter veggen der....riktig nok litt utsatt for eksos.....har overnattet på Viking hotel noen ganger, men bare på vinterstid, så har ikke sett grunnlaget for avling.....
 
Har endelig fått byttet ut piknik-kranene med Perlik 525SS fra HomeBrewStuff.
 

Vedlegg

  • perlik1.jpg
    265,9 KB · Sett: 2.638
  • øleskap3.jpg
    231,1 KB · Sett: 2.574
  • øleskap2.jpg
    242,8 KB · Sett: 2.573
  • øleskap1.jpg
    øleskap1.jpg
    2,8 MB · Sett: 2.750
  • perlik3.jpg
    226,1 KB · Sett: 2.587
  • perlik2.jpg
    282,5 KB · Sett: 2.608
Nissen kom tidlig i år! Og jammen hadde han tatt med seg en Angram beer engine  :skitbra:
 

Vedlegg

  • 19122011133.jpg
    19122011133.jpg
    598,6 KB · Sett: 2.532
Eduard skrev:
Jeg kjøpte det brukt fra Ebay, så jeg vet ikke hvem som har laget det. Men det ser litt bredere ut enn tårnet du har lagt ut som drømmetårn for noen sider siden. Jeg har ikke tatt i bruk tårnet helt ennå, jeg venter på gassflasken. Ellers så har jeg uansett byttet ut kranene med nye perlicks, samt byttet ut alle slanger. Bare tårnhuset og shanksene er originale.

Hei Eduard

Har du tatt i bruk dette oppsettet nå, og i så fall: Er du fornøyd med tappetårnet? Jeg vurderer nemlig en lignende løsning (funnet på ebay), men det hadde vært kjekt å høre dine erfaringer.

Og: Hvordan opplever du støynivået? Bråker fryseren fælt, eller kan man ha den i en liten leilighet, tror du?
 
Bestillte via e-bay. Frakt koster litt, men de sender til Norge ja. Søk bare opp homebrewstuff1 på ebay.
 
bygde meg en liten kegerator av et minibar kjøleskap. Det er plass til en 9 liter Cornelius og en sodastream CO₂ med regulator. Er det noen som vet om belysning som går an å ha inne i skapet uten at det blir for varmt ( LED) ? og hvor får man tak i billig drip tray?
 

Vedlegg

  • IMAG0028.jpg
    1 MB · Sett: 2.901
  • IMAG0055.jpg
    957,8 KB · Sett: 2.822
nordtvedt skrev:
Er det noen som vet om belysning som går an å ha inne i skapet uten at det blir for varmt ( LED) ?

Bytte ut pære med ei LED-pære?

og hvor får man tak i billig drip tray?

Med et såpass pent skap, så kan du kanskje bruke en isboks og kalle det «kontrast»?
 
audun! skrev:
Sender de til Norge, eller har du tatt det over jetcarrier?
De sender til Norge ja. Egen side på ebay har de også.... Gode priser derfra

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk
 
Denne helgen ble mitt nye øleskap født.
1 stk Grepa benkkjøleskap og tappe tårn med dobbel Perlic 525SS.
I skapet er det plass til to 19l Cornelius pluss CO2. Ser nok ut til at det blir Sodastream i starten da det var litt trangt til en 2kg flaske med CO2.
Jeg må også flytte lampa og termostaten for å få inn det andre fatet.
Trenger et driptray etterhvert også, men jeg er ikke sikker på hvor dette lønner seg å bestille. Noen forslag?
Det er videre planlagt en noe mer "fresh" benkeplate med nedfelt driptray, men det kommer nok etterhvert.
Jeg skal også få i stand en tårnkjøler, enten med vifte eller med vannkjøling.
Det er noe som gjenstår, men det er jo det som er herlig. Alltid noen prosjekter.
 

Vedlegg

  • IMG_8304 copy.jpg
    IMG_8304 copy.jpg
    1,9 MB · Sett: 2.791
  • IMG_8306 copy.jpg
    IMG_8306 copy.jpg
    1,8 MB · Sett: 2.811
Tilbake
Topp