Kristian L skrev:
Veldig pent! :biersmile:
Fikk inn et kjøleskap i gangen i dag som likner mye på ditt, og irriterer meg også over frysedelen. Den er laget i noe tynt metall, men det ser ut som om det går kjølevæske/gass i hulrom inne i den, så jeg regner ikke med å få fjernet den uten å ødelegge noe/meg selv.
Termostatdelen er også lavere enn hos deg, så enn så lenge har jeg plass til ett (!) Corny-fat. Må kikke litt på det, to hadde vært fint i alle fall.
Philips skap dette, gørrgammelt, måtte sage av innmaten i døra for å få noen fat overhodet inn, derfor jeg også måtte ha en plate for å gi bedre avstiving når jeg skrudde på kranen.
Termostatdelen kan du egentlig bare fjerne, iallefall på dette så går det et par ledninger fra en boks bak/under skapet, og opp til termostatdelen, termostaten på dette er ubrukelig, uansett hvor høyt jeg setter det så ble det 4 grader, mulig det er fordi jeg også fjernet all plasten i fryserdelen, beholdt bare den bunnplata der for å slippe å få all vann rett på fatene om det skulle tine.
Fryserdelen tenkte jeg egentlig å brette bort, normalt er den vel formet som en U, men her er det som en firkant, og det kjennes ut som det er presset rør inni den for gassen, så jeg går ut ifra at det blir ankervekt om jeg gjør noe med dette.
Styrer skapet via en STC1000, siden regulatoren allikevel slår strømmen på kompressoren av og på, så regner jeg med at det er ett fett her også, satte bare minste tiden opp til 10 minutter så skapet ikke står og slår seg av og på hele tiden.
Men det er fryktelig dårlig isolert, så det lekker kulde rimelig raskt.. oh well