Vis din kegerator / øleskap!

Etter en større letejobb etter verktøy (som lå vedsiden av verktøykassa..  :bank2:  ) og finne drillen, viste seg at jeg hadde kjøpt feil (om det var valg) hullbor adapter, så den passet ikke i batteridrillen.
Men fikk da laget et høl i kjøleskapdøra tilslutt:

P1000124.JPG


Trøkka inn perlick'en:
P1000126.JPG


Og tappet øl:
P1000133.JPG

(oppdaterte bildene på album'et postet ovenfor, også tatt med bilder av Rogers biltema-patent for vasking av øl-linja, fungerte veldig bra!)
 
Veldig pent!  :biersmile:

Fikk inn et kjøleskap i gangen i dag som likner mye på ditt, og irriterer meg også over frysedelen. Den er laget i noe tynt metall, men det ser ut som om det går kjølevæske/gass i hulrom inne i den, så jeg regner ikke med å få fjernet den uten å ødelegge noe/meg selv.

Termostatdelen er også lavere enn hos deg, så enn så lenge har jeg plass til ett (!) Corny-fat. Må kikke litt på det, to hadde vært fint i alle fall.
 
magne1972 skrev:
flott oppsett det der, stusset litt på at CO₂ regulatorene og stengekranene ble bak fatene da men.

Jeps, ble alt for trangt i skapet, hva kan man gjøre? :)
Men fryseboks neste..
 
Kristian L skrev:
Veldig pent!  :biersmile:

Fikk inn et kjøleskap i gangen i dag som likner mye på ditt, og irriterer meg også over frysedelen. Den er laget i noe tynt metall, men det ser ut som om det går kjølevæske/gass i hulrom inne i den, så jeg regner ikke med å få fjernet den uten å ødelegge noe/meg selv.

Termostatdelen er også lavere enn hos deg, så enn så lenge har jeg plass til ett (!) Corny-fat. Må kikke litt på det, to hadde vært fint i alle fall.

Philips skap dette, gørrgammelt, måtte sage av innmaten i døra for å få noen fat overhodet inn, derfor jeg også måtte ha en plate for å gi bedre avstiving når jeg skrudde på kranen.
Termostatdelen kan du egentlig bare fjerne, iallefall på dette så går det et par ledninger fra en boks bak/under skapet, og opp til termostatdelen, termostaten på dette er ubrukelig, uansett hvor høyt jeg setter det så ble det 4 grader, mulig det er fordi jeg også fjernet all plasten i fryserdelen, beholdt bare den bunnplata der for å slippe å få all vann rett på fatene om det skulle tine.

Fryserdelen tenkte jeg egentlig å brette bort, normalt er den vel formet som en U, men her er det som en firkant, og det kjennes ut som det er presset rør inni den for gassen, så jeg går ut ifra at det blir ankervekt om jeg gjør noe med dette.
Styrer skapet via en STC1000, siden regulatoren allikevel slår strømmen på kompressoren av og på, så regner jeg med at det er ett fett her også, satte bare minste tiden opp til 10 minutter så skapet ikke står og slår seg av og på hele tiden.
Men det er fryktelig dårlig isolert, så det lekker kulde rimelig raskt.. oh well
 
Termostaten her er festet i en ganske tykk og stiv ståltråd-greie bak plastboksen, ikke så opplagt å få fjernet uten å brekke eller ødelegge noe tror jeg. Men skal kikke på det, kanskje til og med starte en tråd.

Mitt er også eldgammelt, en såkalt KPS. Og frysedelen min er formet som en U, så kanskje det er håp likevel?
 
Kristian L skrev:
Termostaten her er festet i en ganske tykk og stiv ståltråd-greie bak plastboksen, ikke så opplagt å få fjernet uten å brekke eller ødelegge noe tror jeg. Men skal kikke på det, kanskje til og med starte en tråd.

Mitt er også eldgammelt, en såkalt KPS. Og frysedelen min er formet som en U, så kanskje det er håp likevel?

DA er det håp! :), fjern alt skrot, plast, og diverse, også bøyer du veeldig forsiktig, fryserdelen intill bakveggen..
Har sett bilder av det på andre forumer, og det var dette jeg håpet med dette skapet, men dengang ei..
 
protto skrev:
Fett! Likte kranane du siklar på. Feite regulatorar! Sikle...

I en fryseboks så kan jeg skru denne vannrett, blir bedre plassert da, men syntes dette var bedre enn de tunge regulatorene som henger på flaska, lettere å få denne til å stå uten å velte (Vel, nå har jeg hørt om å skru fast et malingspann ellernoe, som man kan stappe co2 flaska oppi også da)

Ja, kranene der er digge, Kegkits selger disse slik at du kan konfigurere om hvilken tilkoblinger, hvilke kraner ogsåvidere, og ikke minst, de justerer litt på fakturaprisene :), dvs, min regulator kostet 192, men ble skrevet til 93 ellernoe, DET hjelper på :)
Og det at han leverte med europeisk kobling var jo ikke så dumt :), slapp å lete etter dikkedarier. Spurte Petit om slike regulatorer, men virker å være litt ukjent med å ha trykkslange mellom regulator og flaske her. desverre.
Her er det regulatorer i alle former: http://www.kegkits.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=CO2Reg
 
Da var endelig kjøleskapet ferdig.
Litt skuffet over at det bare ble plass til 2 fat, men,men...
 

Vedlegg

  • DSCF3981.JPG
    1,9 MB · Sett: 3.042
  • DSCF3983.JPG
    1,9 MB · Sett: 2.863
Du er over kompressorhyllen der ikke sant?, går ikke det innerste fatet litt lengre inn?
Ser jo ut som det burde vært plass til tre fat, men endel av de nyere kjøleskapene er vel noe smalere inni nå?
 
bilde lyver litt, det høyre fatet står halveis over kompressoren og går kansje 2 cm lengre inn, men da er det stopp.
Men,men, to fat er bedre en ingen fat.
 
Tips:
Jeg har et 140(?) kjøleskap uten kjøleboks. I det får jeg plass til 6 stk 19l pluss 2 stk 12l/9l fat :biersmile:
 
Bjarte H skrev:
Tips:
Jeg har et 140(?) kjøleskap uten kjøleboks. I det får jeg plass til 6 stk 19l pluss 2 stk 12l/9l fat :biersmile:

WTF??, BILDE?

hm, 8 fat i et skap.. jøss, Er det et kjent merke ellernoe som er greit å finne?
Har vært rundt på expert, elkjøp, lefdal, ogsåvidere uten å sett et skap som er fornuftig innredet.. Ofte har de en gigantisk greie stikkede ut der termostaten/lyset er, samt at endel har tykkere vegger så du knapt får plass til to i bredden.
 
neslekkim skrev:
WTF??, BILDE?

hm, 8 fat i et skap.. jøss, Er det et kjent merke ellernoe som er greit å finne?
Har vært rundt på expert, elkjøp, lefdal, ogsåvidere uten å sett et skap som er fornuftig innredet.. Ofte har de en gigantisk greie stikkede ut der termostaten/lyset er, samt at endel har tykkere vegger så du knapt får plass til to i bredden.

Jeg skal få lagt opp noen bilder seinere en gang, når jeg har fått tilbake fotoapparatet. Det er et godt gammelt electrolux skap som jeg fikk tilkjørt for 300,-. Jeg har troen på disse gamle skapene som ble bygget før man virkelig kom inn i tiden med kalkulert sammenbrudd i alskens komponenter. (For interesserte anbefaler jeg NRK-dokumentaren "Pyramid of Waste")
 
Du får neppe kjøpt nye skap som rommer så mange fat. Men eldre skap derimot rommer mye mer. Nye skap har helt andre krav ift isolering en før. De bruker også selvfølge mer strøm.
Jeg vet at det bla.a finnes gamle miele og electrolux skap som er brede og dype nok til å få 4 skap på en hylle.

Tips: let på finn.no, eller på returpunkt for elvarer som finnes på alle el-butikker som Elkjøp og expert.

Hilsen tidligere hvitevareselger ;)
 
Bjarte H skrev:
neslekkim skrev:
WTF??, BILDE?

hm, 8 fat i et skap.. jøss, Er det et kjent merke ellernoe som er greit å finne?
Har vært rundt på expert, elkjøp, lefdal, ogsåvidere uten å sett et skap som er fornuftig innredet.. Ofte har de en gigantisk greie stikkede ut der termostaten/lyset er, samt at endel har tykkere vegger så du knapt får plass til to i bredden.

Jeg skal få lagt opp noen bilder seinere en gang, når jeg har fått tilbake fotoapparatet. Det er et godt gammelt electrolux skap som jeg fikk tilkjørt for 300,-. Jeg har troen på disse gamle skapene som ble bygget før man virkelig kom inn i tiden med kalkulert sammenbrudd i alskens komponenter. (For interesserte anbefaler jeg NRK-dokumentaren "Pyramid of Waste")

Ja, disse gamle skapene er jo enkle, i mitt virker det ikke som det er noenting i hverken vegger eller rygg, bare den innebygde fryserboksen som kjøler skapet, og det gjør det jo forsåvidt lett å håndtere.
Nye skap har jo masse elnikk og greier.

Men på den andre siden, dette skapet mitt er gørrkaldt på utstidene, så det er nok veeldig uøkonomisk :)
 
Tilbake
Topp