Vis din kegerator / øleskap!

Bård S skrev:
Da var endelig kjøleskapet ferdig.
Litt skuffet over at det bare ble plass til 2 fat, men,men...

Får du ikke flytende CO2 inn i regulatoren når du har CO2flaska liggende som det der eller er den under halvtom?
 
Då var eg endeleg ferdig med min kegerator, og etter mange diskusjoner fikk eg lov av kona å ha den i stua :). APA og Tjekkisk pils er på tapp. Kranene er perlick 525ss. Tappetårnet er laga etter Knut_E sin kegerator og er godt isolert på innsida med liggeunderlag. Med 2m 3/16" ølslange og 1 bar på regulatoren får eg veldg fin tappe-flow og ein nydelig creamy head. Eg har også planer om å oppgradere med benkeplate av eik, men den og div. bareffekter kjem seinare.

Må forresten takke dei her på forumet som har hjulpe meg med div. spørsmål rundt fating og fattapping.
 

Vedlegg

  • kegerator.jpg
    kegerator.jpg
    247,1 KB · Sett: 3.760
Nesten ferdig med mitt øleskap.
Fikk et 170cm øleskap av en kolega.
Driptray og Perlick kraner er kjøpt fra MoreBeer, kranene er satt inn så jeg har plass til 2 kraner til.

wpid-20110620-IMG_7246.jpg

Bilde 1

Har satt inn en STC-1000 bak på siden av skapet (ved kompresoren) med proben i et vann glass i skapet.
wpid-20110620-IMG_7248.jpg

Bilde 2
wpid-20110620-IMG_7244.jpg

Bilde 3
wpid-20110620-IMG_7252-2.jpg

Bilde 4

Inne i skapet har jeg satt inn en sekundær regulator, den står litt dumt så jeg har bare plass til 1 stk 9 liter og 2 st 19 liter fat i dag (har selvsagt muligheten til å bytte ut hyllene med plass til fat).
wpid-20110620-IMG_7251.jpg

Bilde 5

CO2 tanken har jeg utenfor med en slange inn bak i toppen der hvor stømmen inn til lys med mer går inn (bilde 4). CO2 slangen går vidre ned bak kjøleplata i skapet.

Bilde av innsiden av skapet
wpid-20110620-IMG_7252.jpg

Bilde 6

Videre har jeg tenkt å kjøpe en ny tempratur probe som tåler veske ;) den som følger med STC-1000 er jeg ikke helt sikker på.
Noen som har prøvd denne http://cgi.ebay.com/3m-Digital-Ther...ltDomain_0&hash=item3a670a3577#ht_2933wt_957 ?
Tanken min var å sette denne i korken på et White Labs rør fylt med veske.

Grunnen til at jeg vil gjøre dette er at tempraturen stiger veldig raskt når jeg åpner døra og synker igjen når jeg lukker den (uten at kompressoren går), så for å spare kompressoren litt tenkte jeg at vesken vil forsinke tempratur svigningene litt.
 
kjempefin kegerator... :yes:
proben på stc-1000 er vanntett, trenger ikke bekjymre deg der, jeg bruker en i mesken også....
du kan også sette forsinket inn/ut slag på den, og fest proben med tape på ett av fatene. det fungerer veldig bra.
 
Mitt øleskap og endelig min første allgrain øl (hefeweissen)

Hadde min første smak nå, og jeg ble gledelig overrasket  :biersmile:
 

Vedlegg

  • IMG_0276[1].JPG
    IMG_0276[1].JPG
    1,6 MB · Sett: 3.088
Her er det jeg kaller maltskapet mitt. Det består av diverse maltwhiskyer og selvsagt tappeanlegg. Det er et lukket underskap hvor utstyr, kegger og co flaske står. I selve vitrineskapet står et tappetårn i midten nede. Dersom jeg har 2 øltyper har jeg en sort håndkran festet til venstre for tappetårnet. Alt på en plass og ganske dekorativt. Kjøling har jeg ikke savnet da jeg kun drikker overgjæret. Men jeg har en pitcher som jeg kan kjøle ølet i kjøleskapet med.
 

Vedlegg

  • DSC_0002.jpg
    DSC_0002.jpg
    1,8 MB · Sett: 2.939
  • DSC_0003.jpg
    DSC_0003.jpg
    1,7 MB · Sett: 2.950
  • DSC_0004.jpg
    DSC_0004.jpg
    1,7 MB · Sett: 2.942
To øleskap (benkekjøleskap) har mistet livet under mitt oppsyn, så det ble på tide med noe større og mer driftsikker. Valget falt på en Gram fryseboks, Made in Flimsetå-land. Men da ble det litt spinkelt med 2-kraners tappetårn på en boks som har plass til 6 store fat (og faktisk 2 små i tillegg). Ebay og JetCarrier er våre venner, og da blir det noe slik:

(og ja, drip tray'et er klart underdimensjonert. må skaffe nytt og selge denne)
 

Vedlegg

  • IMG_2507.JPG
    IMG_2507.JPG
    2,9 MB · Sett: 2.825
Svein Erik skrev:
Eduard, det høres ut som du muligens har et to kraners tårn til salgs?

Svein Erik  8)

Muligens, men jeg har ikke helt bestemt meg ennå. Hvis jeg skal selge den vil den nok havne under kjøp/salg her på forumet. :)
 
Eduard skrev:
To øleskap (benkekjøleskap) har mistet livet under mitt oppsyn, så det ble på tide med noe større og mer driftsikker. Valget falt på en Gram fryseboks, Made in Flimsetå-land. Men da ble det litt spinkelt med 2-kraners tappetårn på en boks som har plass til 6 store fat (og faktisk 2 små i tillegg). Ebay og JetCarrier er våre venner, og da blir det noe slik:

(og ja, drip tray'en er klart underdimensjonert. må skaffe nytt og selge denne)

er det der kegkits sine tappetårn?, synes du dette er bra?
 
Jeg kjøpte det brukt fra Ebay, så jeg vet ikke hvem som har laget det. Men det ser litt bredere ut enn tårnet du har lagt ut som drømmetårn for noen sider siden. Jeg har ikke tatt i bruk tårnet helt ennå, jeg venter på gassflasken. Ellers så har jeg uansett byttet ut kranene med nye perlicks, samt byttet ut alle slanger. Bare tårnhuset og shanksene er originale.
 
Bare som en grell kontrast til all den blankpussa chromen, finsnekringa og diverse annet snadder dere bombarderer tråden med, vil jeg gjerne få vise mitt midlertidige tappetårn som står parkert i kjellergangen i lag med fat og denslags.  :)
 

Vedlegg

  • t_r_appetarn.jpg
    t_r_appetarn.jpg
    811,5 KB · Sett: 2.777
Tilbake
Topp