Beer Brew 30

Jeg kan heller begynne med  å gjøre denne tråden informativ og interessant igjen.

Per Inge, du nevnte for litt siden at du kom til å selge pumper/pumpeløsninger til BB30.
Tenker du da å koble dette til den eksisterende tappekranen? :)
Lurer på hvordan det går an å koble slanger til den tappekranen som kommer montert?

Og når kommer du evt. til å ha dette tilgjengelig i din butikk?
 
Denne tråden er delvis fjernet. Moderatorstaben har tatt forslag som ble fremmet i den opprinnelige tråden til etterretning. Vi henstiller at tråden fremover blir brukt på saklig måte for å diskutere emnet for tråden, BB30.

Mvh
Webmaster
 
Aleksander_B skrev:
Jeg kan heller begynne med  å gjøre denne tråden informativ og interessant igjen.

Per Inge, du nevnte for litt siden at du kom til å selge pumper/pumpeløsninger til BB30.
Tenker du da å koble dette til den eksisterende tappekranen? :)
Lurer på hvordan det går an å koble slanger til den tappekranen som kommer montert?

Og når kommer du evt. til å ha dette tilgjengelig i din butikk?

Beer Brew 30 kommer opprinnelig ikke med noen form for pumpeløsning. Men jeg jobber nå med å få leverandøren til å tilby en smidig løsning på dette. Hvordan denne blir har jeg ikke fått noe endelig på enda. Men denne kommer sannsynligvis med flyfrakt. Vi håper derfor at vi får denne inn omtrent samtidig med at Beer Brew ankommer Norge. Den vil selvfølgelig da bli lagt ut i butikken.
 
Aleksander_B skrev:
Jeg kan heller begynne med  å gjøre denne tråden informativ og interessant igjen.

Per Inge, du nevnte for litt siden at du kom til å selge pumper/pumpeløsninger til BB30.
Tenker du da å koble dette til den eksisterende tappekranen? :)
Lurer på hvordan det går an å koble slanger til den tappekranen som kommer montert?

Og når kommer du evt. til å ha dette tilgjengelig i din butikk?

Ville det ikke vært smidigere med en pumpe suger opp væske fra bunnen ved å ha rør/slange ned på utsiden silkaret? Da slipper man å ha noe som helst på utsiden av BB30.
 
Hvordan mener du Igniztion? (Tegn gjerne i paint for fantastisk billedlig beskrivelse)  ;D

Mener du å ha en pumpe som sitter oppe på BB30?
 
Paint skills:

BB30_pump.png


Altså en pumpe som drar væske fra bunnen av BB30 og opp til toppen av silkaret for å sirkulere mesken.
 
Sweet skills :)

Men de pumpene jeg har sett på kan ikke danne vakum/suge opp væske i begynnelsen av pumpingen (Dårlig forklart)
De jeg har glant på må primes før de kan fungere skikkelig.
 
Novax med vitonpakning som selges hos Petit og Vin og Bar er selvprimende, 220V og tåler temperaturen.

Det kan bli en utfordring å styre flowen når sirkulasjonen går ovenfra og ned gjennom maltrøret. Det jeg tenker på da er å få samme volum ut av pumpen som det som faktisk renner gjennom maltrøret.
 
Tar sjansen og hopper rett inn i en diskusjon her. Noen grunn til at du ikke kan montere pumpen væskenivå og pumpe til toppen? Sett at du får en pumpe som løfter høyt nok.
 
Aleksander87 skrev:
Tar sjansen og hopper rett inn i en diskusjon her. Noen grunn til at du ikke kan montere pumpen væskenivå og pumpe til toppen? Sett at du får en pumpe som løfter høyt nok.

Ikke noe som forhindrer dette, men tanken min var at da blir det slanger og pumpe og sånt utenfor maskinen så det blir mer rotete. Det blir sannsynligvis likevel dette jeg går for da self-priming pumper er veldig mye dyrere. Det er også litt uklarheter om hvor lett det er å feste noe på den innebygde kranen, men det går nok med en skrueklemme eller noe sånt.

Denne her f.eks løfter væsken 2 meter, så det holder i massevis om pumpen er på væskenivå http://shop.solarproject.co.uk/sp2020-easy-connect-water-circulation-pump-%C3%82%C2%A3195-p-10.html
 
Bjarte H skrev:
Novax med vitonpakning som selges hos Petit og Vin og Bar er selvprimende, 220V og tåler temperaturen.

Det kan bli en utfordring å styre flowen når sirkulasjonen går ovenfra og ned gjennom maltrøret. Det jeg tenker på da er å få samme volum ut av pumpen som det som faktisk renner gjennom maltrøret.
Den er self-priming berre til ein viss grad. Den har ikkje allverden sugehøgd. I tillegg er den SVÆR.
 
Det enkleste er nok å ha det på utsiden av hele stasen. Pumpe fra tappekrana og opp.
Funker som fy!  ;D
 
Webmaster skrev:
Denne tråden er delvis fjernet. Moderatorstaben har tatt forslag som ble fremmet i den opprinnelige tråden til etterretning. Vi henstiller at tråden fremover blir brukt på saklig måte for å diskutere emnet for tråden, BB30.

Mvh
Webmaster

For fremtidig referanse. Hvilke av brudd av retningslinjene for forumet fremmet behovet for å fjerne innlegg? 5.3??

http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,3.msg3.html#msg3
 
Trond.A skrev:
Det enkleste er nok å ha det på utsiden av hele stasen. Pumpe fra tappekrana og opp.
Funker som fy!  ;D

Det enkleste er ofte det beste. Og oppsettet til Nimbusen er på en måte fasiten her.
Tror jeg rett og slett går for denne løsningen :)
 
Lars B. skrev:
Torga skrev:
er denne tråden helt død etter moderators inngripen?

er vel ikke noe særlig mer å diskutere før de første vidundermaskinene inntar norske bryggekjøkken

Hehe. jeg må si jeg er spent. I utgangspunktet en te-varmer fra øst europa/ Kina,  med et spesial tilpasset malt rør og kjøler.

Spesielt på nøyaktighet av termostat. Effekten er upåklagelig. litt mer i tvil om kranen er tilstrekkelig for å ta trub o.l
 
Venter i spenning og får tiden til å gå ved å brygge ekstrakt og steepe med noe knask.

Har troa på utstyret, men litt hjemmemekk kommer man ikke utenom.
 
Tilbake
Topp