Problemet med dette har du allereie identifisertEinarM skrev:Er det noen som har testa det å bruke en variabel transformator som effektregulator på kokelementer? (http://www.noratel.no/content/view/full/2250)
Siden lasten i et varmeelement er en ren motstand, burde det funke å redusere spenningen for å kunne redusere effekten. Hvis man da kobler den mellom vamelementet of vegg-kontakten, så han man en trinnløs effektstyring.
Noen som ser noe problem med dette (bortsett fra at variable transformatorer sikkert ikke er gratis) ?
igniztion skrev:Har lite erfaring med slike elektriske duppeditter, men en SYL-2352P sammen med en SSR f.eks RS1A40D25 vil man da kunne programmere stegene i en mesk? Man vil da bare sette BB30 temostaten på maks og så la PID og SSR styre resten om man f.eks bruker PH7090 for å måle temp? (alle varenummer fra auberins.com)
igniztion skrev:Jeg tror nok jeg må få på plass sirkulering i første rekke. Burde ikke by på store problemer med en bedre kran, en pumpe f.eks fra solarproject og et lite rørsystem.
Trond.A skrev:igniztion skrev:Jeg tror nok jeg må få på plass sirkulering i første rekke. Burde ikke by på store problemer med en bedre kran, en pumpe f.eks fra solarproject og et lite rørsystem.
Får jeg fåreslå? pumpesystemet til Nimbus?
Det selges også separat.
neslekkim skrev:Trond.A skrev:igniztion skrev:Jeg tror nok jeg må få på plass sirkulering i første rekke. Burde ikke by på store problemer med en bedre kran, en pumpe f.eks fra solarproject og et lite rørsystem.
Får jeg fåreslå? pumpesystemet til Nimbus?
Det selges også separat.
HVA er en WPS fil??
Bjarte H skrev:Filen ser ikke ut til å funke med Word for Mac, og ikke google docs heller
igniztion skrev:Termostatene er enten på eller av, så enten fosskoker det, eller så koker det ikke i det hele tatt. Jeg prøvde å skru litt på termostaten under koking, men klarte ikke finne sweet spot slik at den holdt kok uten å fosskoke hele tiden. Det er nok dette som resulterer i svidd vørter.
neslekkim skrev:Bjarte H skrev:Filen ser ikke ut til å funke med Word for Mac, og ikke google docs heller
MS Word åpna ikke ved dobbelklikk, men det var mulig å åpne fila innenifra word.. men det var bare et enkelt bilde inni der..
figur 1 i denne pdf'en:
http://lundteknik.dk/infopdf/BrygeksemperMedNimbus.pdf
JensWiken skrev:igniztion skrev:Termostatene er enten på eller av, så enten fosskoker det, eller så koker det ikke i det hele tatt. Jeg prøvde å skru litt på termostaten under koking, men klarte ikke finne sweet spot slik at den holdt kok uten å fosskoke hele tiden. Det er nok dette som resulterer i svidd vørter.
Aha.. jeg trodde BB30 holdt konstant satt effekt, at en kunne justere den (trinnløst) til å holde exmpl 2000w konstant, uten at den "klikka seg ut". Så det er altså 2500W On eller 0w off..
Om en justerer regulator ned, hvor lenge stopper den opp å koke før den slår inn igjen da? Om det er så at den stopper 5-6 ganger i exmpl 30 sekunder under 60 min kok, så har det sikkert ikke stort å si.. eller hva sier de som kan dette?