15% på blant annet FermZilla, Tilt og TapCooler hos Brewshop nå: BLACK FRIDAY | Brewshop - Alt i utstyr til ølbrygging. Rask levering!
Ja, jeg måttet skifte ut slangen et par ganger også, for den luktet forferdelig.Vaska akkurat all-rounderen etter å ha gjæret en pils, og slangen til flyteballen luktet helt vilt mye humle. Naturlig nok ikke det hardest himlede brygget...
Flere som har samme erfaring?
Misfarget ble den også.Ja, jeg måttet skifte ut slangen et par ganger også, for den luktet forferdelig.
Har ikke tilgang til det bildetSjekk at sikkerhetsventilen virker hver gang et nytt brygg settes til gjæring
Bei Facebook anmelden
Melde dich bei Facebook an, um dich mit deinen Freunden, deiner Familie und Personen, die du kennst, zu verbinden und Inhalte zu teilen.www.facebook.com
Hmm, prøv denne:Har ikke tilgang til det bildet
Gruppa er privat, så ser for meg at alle som ikke er medlem i gruppa ikke kan se det, screenshot er jo en enkel løsningHmm, prøv denne:
Bei Facebook anmelden
Melde dich bei Facebook an, um dich mit deinen Freunden, deiner Familie und Personen, die du kennst, zu verbinden und Inhalte zu teilen.www.facebook.com
Sjekke betyr vel ikke nødvendigvis trykkteste. Hovedpoenget er å være sikker på at de er rene og ev. teste at de kan bevege seg ved å nappe i ringen. Om krausen kommer opp til lokket er det kanskje best å ta ut sikkerhetsventil og sette i en ekstra blowoff-slange.NÅ har jeg sikkerhetsventil på over 10 fat samt 3 gjæringsdunker, jeg trykktester på ingen måte disse før de havner øl oppi, for å si det slik.
Karboner på fermzilla, kjøl ned så lavt som mulig og bruk tapcooler til å flaske. Fungerer kjempebraHar kjøpt meg en All Rounder 60L som jeg tenker å gjære på fremover.
Har ikke fått på plass alt jeg trenger for å kjøre dette over på fat, og skal derfor flaske.
Har noen erfaring med noen mottrykksfyllere som fungerer godt til dette?
Karbonerer dere ferdig på fermzillaen eller tilsetter dere sukker i flasken?
Jeg går mer og mer over til bare gass-koblinger, de svarte er så irriterende tighte at det er slitsomt å bruke demDa carbonation caps'ene tar både øl og gass koblinger så lager jeg alltid "universielle" slanger med øl kobling på ene enden og gass kobling i andre enden.
Flere enn meg som synes det altså. Vegrer meg litt å bruke 2 grå ettersom det er greit med forskjellig farger på de to.Jeg går mer og mer over til bare gass-koblinger, de svarte er så irriterende tighte at det er slitsomt å bruke dem
Tja, har det egentlig noen betydning?Flere enn meg som synes det altså. Vegrer meg litt å bruke 2 grå ettersom det er greit med forskjellig farger på de to.