"Ødelagte" ølglass

Jeg har noen ølglass som har blitt brukt til mye annet enn øl (melk, brus, juice etc) og som har fått gjennomgå noen runder i oppvaskemaskin etc...

Er det noen måte å fikse disse på, eller må jeg bara kjøpe meg nye? Hjelper det for eksempel å legge dem i stoutrens i noen dager?
 
Hadde oppvaskemaskin i den forrige leiligheten eg budde i. Brukte då den alltid, på alle glass. Merka då at skummet ikkje holdt så godt.

Etter å ha vaska opp for hånd i eit år, ser eg no at skummet heldt veldig godt på glassa etter at ølet er drukke opp. Eg husker ikkje kor mange omganger som måtte til, men å vaske dei for hand i eit år, og då først i kummen, har gjort dei reine.

Men dersom du ikkje er villig til å vaske dei så mange ganger ville eg nok gått for krystallsoda e.l.. Oppløyser alt av fett osv, som er det du hovudsaklig er redd for. Og kun håndvask etter det.
 
OlaM skrev:
Men dersom du ikkje er villig til å vaske dei så mange ganger ville eg nok gått for krystallsoda e.l.. Oppløyser alt av fett osv, som er det du hovudsaklig er redd for. Og kun håndvask etter det.

Med dedikert oppvaskkost/-svamp
 
Bjarte H skrev:
OlaM skrev:
Men dersom du ikkje er villig til å vaske dei så mange ganger ville eg nok gått for krystallsoda e.l.. Oppløyser alt av fett osv, som er det du hovudsaklig er redd for. Og kun håndvask etter det.

Med dedikert oppvaskkost/-svamp

På ingen måte. Har først begynt med brygging no, og har derfor blitt meir obs på slikt no. Blir nok ein eigen oppvaskkost i framtida.
 
Selv bruker jeg ta en runde med glovarmt vann og Zalo av og til. Funker helt fint det. Bare pass på at du bruker en ren oppvaskbørst og skyll veldig godt i veldig varmt vann.
 
Jeg pleier og først skylle dem med varmtvann, deretter la de stå i bløt med oppvaskmaskinpulver(krystallsoda) og varmt vann, for deretter å skylle dem grundig med varmt vann igjen.
 
Tilbake
Topp