1Morten
Norbrygg-medlem
Nå har jeg målt rent vann på 20C med tre forskjellige hydrometere. alle viser 1.002-1.003.
Hvordan tolker jeg dette? Andre i oslo som opplever det samme?
Riktig kalibrert termometer?
Nå har jeg målt rent vann på 20C med tre forskjellige hydrometere. alle viser 1.002-1.003.
Det skal det være, men skal dobbeltsjekkeRiktig kalibrert termometer?
Riktig kalibrert termometer?
Blir litt billigere å brygge på den måten.Da er det mest sannsynlig 20 grader ja. Rart om vannet i Oslo har 2-3 gravity points. Men hey, folk korsfester seg frivillig i påsken så alt er mulig.
Da er det bare å trekke fra 2-3 oe på verdiene du leser av... Og kanskje kjøpe et nytt av "lab-grade" kvalitetNå har jeg målt rent vann på 20C med tre forskjellige hydrometere. alle viser 1.002-1.003.
sånn har jeg blitt forklart det ja. Men om det er riktig tørr jeg ikke vedde påBle plutselig usikker på meg selv. Kalsiumklorid, flytende form, 33 % (kjøpt bryggselv); skal man da bruke 3 ganger så mye som feks EZ-vannkalkulator angir når man skal tilsette feks 1 gram CaCl2?
Det vil jeg tro, kommer jo an på dybden i growleren.Klarer man bunne en 2 liters growler med beergun?
Vis det er de fra bryggselv så nei.Jeg har prøvd de og det er ca 3cm for kortKlarer man bunne en 2 liters growler med beergun?
God som gull. Har 2 stk. av den litt enklere modellen ITC308.Er dette et bra produkt? Bruker stc 1000 fra før, uflashet, så denne ser jo enklere utsiden man slipper kobling. Og billig var det.
https://m.ebay.com/itm/EU-Plug-ITC-...for-Shop-Celebration/222940511021?_mwBanner=1
God som gull. Har 2 stk. av den litt enklere modellen ITC308.
Skal brygge en Kölsch type om ikke så lenge, 22-25 liters batch.
Vill det kunne gå greit med to pakker WLP029 rett i gjæringskaret uten starter?
At det holder til gjæringen + ettergjøring på flasker.
OG skal etter planen være rundt 1.055
Gjæren har jeg ikke kjøpt enda men på nettsiden står det Best før: 13/09/2018