En oppdatering:
Da det tok litt tid før jeg fikk svar (neida, forventer ikke at folk sitter å venter på å svare akkurat meg på et forum, men tenkte at tiden var litt kritisk) tok jeg kolben ut igjen fra kjøleskapet og satte den tilbake på røreren i 5-6 timer til.
Det var ingenting som tydet på aktivitet gjennom de timene, så rett før leggetid bestemte jeg meg for å slå den over i noe annet, jeg tror det var en god ide å tømme over direkte fra røreren med tanke på fordelingen av gjær, en til brygg og en til neste starter.
Skulle jeg kjølt ned og dekantert først tenkte jeg det ville blitt mye synsing på mengder, nå skulle en liter med starter i brygget og en halvliter til lagring, etter natten over i kjøleskap har jeg dette:
Vis vedlegget 44193
Jeg syns det er litt lite gjær som har flokkulert, men på den andre siden er vel mengden litt mer en tre pakker ny gjær som jeg hadde trengt i brygget om jeg bare brukte kjøpt gjær, og mer en én pakke til lagring så jeg har trua til det motsatte er bevist.
Et spørsmål har jeg likevel; er det best å bare la de stå med vørteren i til de skal brukes? Den er jo allerede desinfisert, og risikoen for infeksjon er vel mye større om jeg dekanterer og erstatter vørteren med luft?