Vil si det er viktigere enn i vørteren til et brygg, ta det for det det er verdtHvor viktig er gjærnæring i en starter?
viktig som i nødvendig, eller viktig som i å anbefale?Vil si det er viktigere enn i vørteren til et brygg, ta det for det det er verdt
Ja noe i den gata, det er viktigere i en starter, men jeg har glemt det og øl blei det, men jeg har blitt mer var på det nå som jeg prøver ut SNS starterviktig som i nødvendig, eller viktig som i å anbefale?
Haff.. Trælet å bo slik til at alt bryggerelatert må gå via nettbutikk. Men nå er starter-karrieren min i startgropa så jeg lærer vel..Ja noe i den gata, det er viktigere i en starter, men jeg har glemt det og øl blei det, men jeg har blitt mer var på det nå som jeg prøver ut SNS starter
Men tenk så langt det også er til en overbefolket klynge av klyser Skogen er flott. Jeg bruker i alle fall 2+ timer til BS, som sagt så går det nok greit. Og gjærnæring er jo ikke så dyrt og har god holdbarhet så kjøp heller litt mer enn for liteHaff.. Trælet å bo slik til at alt bryggerelatert må gå via nettbutikk. Men nå er starter-karrieren min i startgropa så jeg lærer vel..
Skog har vi nok av og jeg klager ikke på det Vi hadde maltmons på Hamar, men det var nok ikke liv laga for en fysisk butikk desverre.Men tenk så langt det også er til en overbefolket klynge av klyser Skogen er flott. Jeg bruker i alle fall 2+ timer til BS, som sagt så går det nok greit. Og gjærnæring er jo ikke så dyrt og har god holdbarhet så kjøp heller litt mer enn for lite
Ser den, røyk en lokal sjappa her også, fikk humleposer for 10 spenn og 6 glass for knappe 150, skjems litt, men en god deal kan jeg ikke styre unna. Som sagt, kjøpe 3-4 rør med wyeast gjærnæring så har duSkog har vi nok av og jeg klager ikke på det Vi hadde maltmons på Hamar, men det var nok ikke liv laga for en fysisk butikk desverre.
Jeg har tidligere brukt en Tracopower TIW 12-112 strømforsyning til å drive en vifte, men tror det også vil fungere med en konstant-spenning LED driver som er billigere, f.eks. Meanwell APV-12E-12. Du trenger bare 2W, men disse på 12W er lettest tilgjengelig og med faste ledningsender er de veldig lette å koble med Wago-koblinger. Strømforsyning og koblinger bør legges i en koblingsboks. Tilførsel kan f.eks. være en lampettledning.Har en gammel pc-vifte. Tenkte å bruke den for å få litt bevegelse i lufta i et kjøleskap. Hvordan kobler jeg den på en trygg og god måte?
Vis vedlegget 47899
Dæven, blås på den med luft og så litt elektronikkrens før du sirkulerer lufta i gjæringsskapet med den saken derHar en gammel pc-vifte. Tenkte å bruke den for å få litt bevegelse i lufta i et kjøleskap. Hvordan kobler jeg den på en trygg og god måte?
Underlating?Er det slik at underlating helt fjerner problemet med eventuelle deigballer? Slipper røringen i sin helhet for å «blande mesken». Jeg har nemlig hørt dette opp gjennom av ymse kilder deriblant på YouTube, uten at jeg med sikkerhet vet om det faktisk er så effektivt?
Å fylle/pumpe vann fra bunnen av maltrøret, sånn som på Speidel. Tror det også brukes om å meske inn ved å ha alt maltet i tørt og så fylle kjelen fra bunnen eller senke maltrør veldig sakte ned i kjelen.Underlating?
Er det slik at underlating helt fjerner problemet med eventuelle deigballer? Slipper røringen i sin helhet for å «blande mesken». Jeg har nemlig hørt dette opp gjennom av ymse kilder deriblant på YouTube, uten at jeg med sikkerhet vet om det faktisk er så effektivt?