Fy søren - såpass heldig ja - at du klarte å sikre deg en årgangs utgave av den ?Kjenner jeg er litt rusten. Holder det med en halvliter starter til denne, shaken?
Vis vedlegget 50592
Men Miguel - om du først er her og orker å svare - Meningen din i BrewZillaens tilfelle ? Selvsagt mer enn gjerne andre også med synspunkter. Fikk nemlig noe hakeslepp da jeg kom over DENNE tråden om eventuell bruk av falsk bunn.
Kan trygt si jeg befinner meg et sted mellom fersk og sylfersk, men prøver etter beste evne på en 65 liter Brewzilla uten særlig annen veiledning enn manual og YouTube. I motsetning til Grainfather leveres denne med silbunn under maltrøret og dessuten low density elementer. Har verken hatt problem med fastbrenning eller effektivitet. I manualen beskrives skyllingen og i neste trinn nedkjøling etter kok (bruker CFC). Tar selvsagt ut maltrøret etter skylling, men aldri vurdert også å fjerne silbunnen før kok. Har nesten vansker med å tro du mener den også bør fjernes i BrewZillaens tilfelle eller ? Se vedlagte bilde der humlepose åpenbart ikke er brukt . . .
Bestilte Riptide i november som visstnok skal være like rundt hjørnet, i den tro at den innebygde pumpa i BZ'n var for svak. Har senere skjønt at det skyldtes tett silbunn, noe som hindret vørter-flowen til pumpeinnsuget i bunn av kjelen.