loebrygg
Norbrygg-medlem
Renere? Som i klarere eller smak?
Ja, var det jeg tenkte
Klarere i smaken
Sist redigert:
Renere? Som i klarere eller smak?
Skulle gå fint det.Kan jeg gjenbruke grolsch 1.5l flasker med patent kork?
Men de er grønne, er de ikke? Dermed er ikke ølet skjerma mot lyspåvirkning, så du må passe på å la dem stå mørkt. Men det er du sikkert klar over.Kan jeg gjenbruke grolsch 1.5l flasker med patent kork?
Ja er grønne. Funker det å dekke til med noe?Men de er grønne, er de ikke? Dermed er ikke ølet skjerma mot lyspåvirkning, så du må passe på å la dem stå mørkt. Men det er du sikkert klar over.
Ja; hva som helst som holder lyset unna. Det enkleste er vel pappesker?Ja er grønne. Funker det å dekke til med noe?
Det er vel ikke akkurat det betydningen av "skunk" er i øl/lys sammenheng akkurat, men det vet du sikkert...stinkdyr
Jo, det er stinkdyrets sekret som har gitt navnet til denne usmaken: https://thetakeout.com/what-does-skunked-beer-taste-like-1828888083Det er vel ikke akkurat det betydningen av "skunk" er i øl/lys sammenheng akkurat, men det vet du sikkert...
Humle og cannabis er slektninger, så det kan godt hende dere begge har rettOk! Jeg var helt sikker på at det var "skunk" som i marihuana som var grunnen til navnet. At det fikk den søtlige "grønne" lukten, som er lett gjenkjennelig. Mener også det ble ganske klart poengtert og gjenkjent på usmakkurs i regi av Norbrygg også...
Ok! Jeg var helt sikker på at det var "skunk" som i marihuana som var grunnen til navnet. At det fikk den søtlige "grønne" lukten, som er lett gjenkjennelig. Mener også det ble ganske klart poengtert og gjenkjent på usmakkurs i regi av Norbrygg også...
Kan det være at begrepene "dank", som har med cannabis å gjøre,og "skunked", har blitt blanda sammen?Humle og cannabis er slektninger, så det kan godt hende dere begge har rett
Det tviler jeg på, for dank er vel nesten synonymt med pungent, og det er enkelte strains som heter skunk #1 for eksempel, og den har en helt egen aroma og smak.Kan det være at begrepene "dank", som har med cannabis å gjøre,og "skunked", har blitt blanda sammen?
Når dank brukes som karakteristikk på humler, er det henta fra marijuana. Det er jeg temmelig sikker på. https://weedmaps.com/learn/products-and-how-to-consume/what-is-dankDet tviler jeg på, for dank er vel nesten synonymt med pungent, og det er enkelte strains som heter skunk #1 for eksempel, og den har en helt egen aroma og smak.
Edit: Den er faktisk så unik at selveste bomullmunn kongene har lagd en egen låt dedikert til den.
Det er vanskelig å diskutere smaker ingen av oss har lov til å vite noe om, er det ikke?Når dank brukes som karakteristikk på humler, er det henta fra marijuana. Det er jeg temmelig sikker på. https://weedmaps.com/learn/products-and-how-to-consume/what-is-dank
Det går nok fint, men hvis den nærmer seg ferdig ville jeg nok kanskje heller satt den varmere så den fikk en lang diacetylpause.Har en pils som står til gjæring nå på 11 dagen og som aldri ser ut til å bli ferdig .Hadde tenkt å flaske den kommende tirsdag ,men jeg skal på jobb i 4 uker dagen etter så det er tvilsomt at jeg rekker det.
Blir å måle FG i morgen og hvis ikke den er ferdig er planen å sette gjæringskaret i rommet der det står nå på 12 grader i de 4 ukene jeg er borte.
Vil det gå greit?
Takk for at du minnet meg på det.Bruker bestandig og gjøre det når jeg lager pils,men denne påsken så har jeg tydeligvis jernteppe !Det går nok fint, men hvis den nærmer seg ferdig ville jeg nok kanskje heller satt den varmere så den fikk en lang diacetylpause.