Hvis jeg har forstått det riktig er "mutter til kuleventil" den som sitter på innsiden av kjelen? og at kuleventilen (den med spor til o-ring) skrus på fra utsiden med pakning mot kjelen?Jeg spurte i en annen tråd, men prøver her også siden det er mer aktivitet. Jeg er altså ute etter nippler, mutter og pakning/skive til kuleventil(3 deler) og en silbunn. Jeg klarer altså ikke finne det jeg leiter etter, hverken med norsk eller engelsk søk. Så det jeg leiter etter er:
1x Mutter til kuleventil. Samme som følger med kuleventilen til SS kjeler.
1x Hardplast ring til kuleventil. Altså den hvite ringen som er mellom mutter og kjele, men på innsiden. Den samme som fulgte med kuleventilen til SS kjelen.
Vis vedlegget 50737
1x Pakning til kuleventil. Den pakningen som er mellom kjele og kuleventil på utsiden. Her er jeg usikker på hva som er vanlig å bruke fordi utformingen på kuleventilene er forskjellig.
Vis vedlegget 50738
Som man kan se på bilde av ventilene så har SS ventilen et spor til hvor pakningen skal ligge mot ventil og kjele. Det har altså ikke den nye ventilen og lurer derfor på hvilken pakning jeg kan bruke der og selvfølgelig hvor jeg får kjøpt den.
1x vinkelgjennomføring med nippel til silbunnen. Jeg har funnet noen, men jeg finner altså ikke ut hva diameter på hullet i silbunnen er og dermed blir det jo dødfødt å leite, noen som har denne silbunnen: https://www.olbrygging.no/kegland/100152/silbunn-ø297-mm-passer-grainfather-digiboil-m-fler
1x Nippel som går inn i SS mutteren. Sånn at jeg kan sirkulere mesken.
Sorry for dobbel post i forskjellige tråder, men jeg er altså for dum til å finne disse delene og trenger derfor hjelp
i fravær av sporet må du nok kjøpe en separat oring av passelig størrelse, og en skive som klemmer den mot kjeleveggen.
du må nok desverre også frem med gjengetape for å unngå lekkasje mellom "mutter" og kuleventil...
forsøkt illustrert på følgende bilder:
muffa (sylinder) skal illustrere kuleventilen din, kjeleveggen skal mellom de to røde o-ringene. og skiva mellom kuleventil og o-ring mot kjelevegg.
mulig det kan løses på andre måter også...