Takk for svaret. Jeg tenkte en stund på hvordan jeg skulle svare på innlegget ditt, og det er mulig jeg misforsto hva du mente.Neida. Mente ikke at det ikke blir godt hvis man ikke venter. Men du sa at kanskje toukers ølet er innenfor rekkevidde med litt godvilje. Forstod det slik at hvis du legger viljen til så er det drikkbart etter to uker.
Når det gjeldet ølet var det overraskende bra allerede. Det manglet vel smaksmessig kun på karbonering, slik jeg kunne bedømme det. Det var heller ikke helt klart ennå. Ja, jeg mener at det er en mulighet hvis man var i tidsnød å servere dette etter to uker fra bryggedato, men at tre uker nok er bedre, siden det da får karbonert helt ut og klaret seg enda mer.
Grunnen til at jeg kicket på innlegget ditt er at det hørtes ut som du mente at jeg ikke er opptatt av kvalitet. Det er jeg faktisk.
Det overrasket meg rett og slett hvor bra dette ølet var allerede etter 12 dager, spesielt sammenlignet med noe av det jeg har opplevd på kran fra ymse mikrobryggerier. For meg hørtes det ut som du mente at godt øl raskt nærmest er en umulighet.
Vi snakker ikke et stort øl med masse komplekse smaker, høy ABV osv. her. Det er et lyst, lettdrukket og letthumlet øl. Friskt og godt allerede.