Jeg må si at etikettene ble utrolig fine når de kom på flaskene.Det ble flasking idag.
Megafornøyd siden det var første gang, så nå kan ikke de neste 2-3ukene gå fort nok!
Vis vedlegget 25724
Jeg må si at etikettene ble utrolig fine når de kom på flaskene.Det ble flasking idag.
Megafornøyd siden det var første gang, så nå kan ikke de neste 2-3ukene gå fort nok!
Vis vedlegget 25724
du kan godt fylle opp flaskehalsen litt, til midten
Jeg må si at etikettene ble utrolig fine når de kom på flaskene.
Et mulig dumt spørsmål her.
Jeg skal snart til å fylle mine første to corneliusfat. Er det noe poeng i å stikke om til et omstikkingskar før fylling av fatet? (planen er å bare sette på trykk og la ølet bli karbonert av co2 på fat, ikke sukker)
Stakk du om til et flaskekar eller flasket du direkte fra gjæringskaret?Jeg tappet mitt første brygg, APA, på flaske for to dager siden, etter at det hadde gjæret i to uker pluss tre dager (SG 1.015). Stusset over at tappingen gikk veldig tregt etterhvert. Det kom en hel del grums gjennom slangen, og enveisventilen nederst i flaskestykket ble tett. Jeg måtte rense det ut etterhvert. Hvor mye er det vanlig at en etterlater i dunken etter at en har tappet?
Ifølge instruksjonen skulle det bli ca 23 liter øl, hele dunken. Men jeg opplevde at de siste fire-fem literene var så grumsete at det nesten ikke gikk å tappe dem?
Stakk du om til et flaskekar eller flasket du direkte fra gjæringskaret?