Ekornskurken
Norbrygg-medlem
Takk! Da går rett i kjøleskapet!
Et til dumt spørsmål: kan man bruke samme gjæringskar til både vin og øl? Vil vin sette smak på karet som den lettere ølen vil ta til seg?
Ingen som har svar på dette?
Hva bruker du til å vaske bøttene med da?Eg vil tru det går heilt fint. Ein bruker då samme karet på pils som på dobbel imperial India pale ale. Og der er det stor smaks forskjeller
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hva bruker du til å vaske bøttene med da?
Litt sent å bringe dette innlegget opp igjen, men jeg har hatt "juleferie"Du kan jo starte med denne ordlisten:
http://www.glennrlie.net/Ordliste
Mener du hvor mye sukker en liter vann potensielt kan ta opp?Dumt spørsmål, men dette er vel stedet for det:
Hvor mye sukker skal til for å saturere én liter vann? Har forsøkt Google, men Google var ikke min venn...
Mener du hvor mye sukker en liter vann potensielt kan ta opp?
Indeed! I romtemperatur.
Takk jeg har star san men har ikke kjøpt pbw enda. Kanskje noe å tenke påBruker bryggerivask PBW eller M.I.M Kombi til vasking. Så starsan til desinfisering
Kan også kjøre på med klor mellom desse to.
Sent from my iPhone using Tapatalk![]()
![]()
Takk jeg har star san men har ikke kjøpt pbw enda. Kanskje noe å tenke på
God Jul og godt nyttår! Dagens dumme spørsmål: hvor mye øl er det forsvarlig å drikke i dag![]()
Er vel når du begynner å bli gapen du går over til whiskey å jäger?Kor mykje veg du ? Så drikk du til du starter å verte gapen. Då er det nok
Er vel når du begynner å bli gapen du går over til whiskey å jäger?
Er det barn tilstede er det ikke forsvarlig å drikke så veldig mye. God jul og godt nyttår! Fest, men fest med måte!God Jul og godt nyttår! Dagens dumme spørsmål: hvor mye øl er det forsvarlig å drikke i dag![]()
Er det barn tilstede er det ikke forsvarlig å drikke så veldig mye. God jul og godt nyttår! Fest, men fest med måte!