Enig! Samletråder fungerer best til ren oppramsing ala "hva slags øl har du i hånden". Hva med å bare stenge denne og gå tilbake til enkeltinnlegg?Nå nærmer vi oss 600 innlegg i denne tråden.
Jeg synes forumet har mistet mye av strukturen når alt havner i samme suppa.
Riktignok er søkefunksjonen lite å rope hurra for, men grupperingen er mulig å finne ut av.
Nå er vi på samme nivå som facebook tråder.
Overhodet ingen struktur.
Sent from my iPad using Tapatalk
Absolutt ikke. Denne tråden fungerer perfekt. Her kan folk stille alle slags spørsmål som ikke fortjener en egen tråd og som bare ville være støy i andre tråder. Mange trenger en slik tråd med lav terskel, noe de snart 6000 innleggene viser.Enig! Samletråder fungerer best til ren oppramsing ala "hva slags øl har du i hånden". Hva med å bare stenge denne og gå tilbake til enkeltinnlegg?
Absolutt ikke. Denne tråden fungerer perfekt. Her kan folk stille alle slags spørsmål som ikke fortjener en egen tråd og som bare ville være støy i andre tråder. Mange trenger en slik tråd med lav terskel, noe de snart 6000 innleggene viser.
+1 Problemet oppstår når folk ikke bruker denne tråden rett, men kjører debatter om celletelling, vannjustering, koblingskjema for fandens oldemor og alt som en nybegynner opplever som avansert brygging, og som fortjener og ofte allerede har egen tråd.
Klarer man derimot til å holde det til enkle spørsmål syns jeg dette er en god tråd.
OG, oppskrift, mesketemp, gjærtype, gjærmengde, hvor lenge det har stått til gjæring og hva de russiske greiene er nevner du ikke. En så sterk øl kan gjerne være 1020 men jeg vet ikke helt hva du er ute etter. Hva var poenget med ettersukringen?
Jeg er uenig. Denne tråden samler ypperlig opp "nybegynnerspørsmål". Om det skal startes ny tråd for hver gang et potensielt dumt spørsmål skal stilles, så varer det ikke lenge før myriader av selvutnevnt forumpoliti dukker opp uten svar, men med henstillinger om å søke før man spør osv. 6000 innlegg er et tegn på at tråden trengs.Enig! Samletråder fungerer best til ren oppramsing ala "hva slags øl har du i hånden". Hva med å bare stenge denne og gå tilbake til enkeltinnlegg?
Enig at hvis man greier å holde det enkelt så er det en fin tråd. Et annet side ved denne tråden som jeg misliker er kvaliteten på svarene fra "erfarne" bryggere som ikke er spesiellt god, her må flere skjerpe seg
Hele posen er overkill. Halve posen er vel også mer en nok. Hvor mye er det en sånn pose går til igjen? 100 liter? Det er ikke så farlig med for mye, da, så hvis du ikke finner ut av noe lurere, ta halve.Har nå funnet gjær [emoji5]
Lallemand CBC-1
Men finner ingenting om hvor mye jeg må bruke, noen forslag?
Regner vel med det holder med en 11g pose og blande i lunkent vann også oppi før flasking. Er bare 18L igjen, så vil nesten kanskje prøve meg på halvparten [emoji28]
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Samme har skjedd i 2017 kan det se ut for. Har vært snillEndte opp med å ha vært snill Ekornskurk i 2016 og fikk gavekort på Bryggselv, noe som selvfølgelig stod øverst på listen til nissen. Og som jeg selvfølgelig er meget fornøyd med. Aner noen her inne om de pleier å kjøre "Januarsalg" eller er det bare å kjøre ned å få brent det av nå i romjulen?