Jeg brygger nå BS American IPA, den skal tørrhumles ca på søndag. Men vet ikke hva som er normen.Men det er da ikke vanlig å tørrhumle en IRA, er det da? Ikke de som jeg har vært borti i allefall
Jeg brygger nå BS American IPA, den skal tørrhumles ca på søndag. Men vet ikke hva som er normen.Men det er da ikke vanlig å tørrhumle en IRA, er det da? Ikke de som jeg har vært borti i allefall
Klaringsmiddel brukte jeg 0 av. Enkelt ekstraktsett / sirup, første brygg.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Hehe, ikke vet jeg. Mangrove jack mener tydeligvis det [emoji14]Men det er da ikke vanlig å tørrhumle en IRA, er det da? Ikke de som jeg har vært borti i allefall
Men det er da ikke vanlig å tørrhumle en IRA, er det da? Ikke de som jeg har vært borti i allefall
India Red AleSer dere skriver IRA flere ganger, det er ikke en trykkleif?
Jeg også.Jeg og.
cc: @Chiefen
Irish Red Ale, Imperial Red Ale, Irish Republican Army
mye å velge blant
Ordnet seg, byttet plassering av co2 flasken uten å ta av noe, da ble det plass.Skal det være mulig å ta av plastkragen på en 4kg co2 flaske fra bryggselv ved å skru, eller er det frem med sagen? Passet akkurat ikke i keezer med krage.... grrrrrr.
https://www.bryggselv.no/co2/400708/co2-flaske-4-kg
Skyllevannet ender jo også opp i ølet, så det har jo noe å si.Hvor viktig er det egentlig å ha salter i både meskevannet og skyllevannet
kan ikke skjønne at det skulle ha så stor betydning
Det er uvlys som er ikke bra for øl,så ikke la gjærkaret stå i sola.Det med å dekke til er ikke dumt,jeg bruker et kjøleskap når jeg har øl til det gjærer men det er for å styre tem på ølet og da er det mørkt i skapetJeg vet at lys ødelegger øl når det er ferdig, men hva når det gjærer? bør det stå mørkt da og? har sett flere som gjærer "i lys", jeg har til nå dekket til gjæringskaret for at det skal være så mørkt som mulig, men er usikker på om dette er nødvendig.