Fikk omtrent samme. OG 1.077 og AAT 75%.18,7 - 10,2
Korreksjonsfaktor for vørter på 1.04.
Det er en mulighet. Men det forutsetter at spesialmaltet gir andre sukkerarter enn basemaltet.Fikk omtrent samme. OG 1.077 og AAT 75%.
Det er vel spesialmalten gjæra sliter med da?
Både Maillaird og karamellisering innbærer kjemiske reaksjoner og endrer sukker til nye forbindelser ( hvorav mange ikke er mat for gjær).De er vel de samme sukkertypene, bare litt mer "herjet" av Maillard og/eller karamellisering?
Jeg tar av trykket og fyller opp med co2 ved behov når jeg har forsynt meg og mine. Det er mest praktisk for meg. Skal man tenke sikkerhet, tror jeg tappeslangen er farligere.3. På fat, når metningstrykk er oppnådd og ølet er lagret noen uker: Pleier man å ha trykket på hele tiden, elelr bare ved tapping? (tenkte pga sikkerhet unødvendig å ha ventilen åpen hele tiden etter ølet er mettet).
Hei, har et spm ang starter.
Opplevde i dag at starteren skummet ganske kraftig over. Ble litt engstelig for at dette skulle øke sjangsen for infeksjon.
Hva mener forumet?
Den har jeg vært borti flere ganger. Skift alu på toppen, tørk over kolben med en klut våt av starsan og så går det nok bra. Det har i alle fall fungert for meg.
Det var omtrent det jeg gjorde, bortsett fra å bare dynke alu-folien på ny i starsan før jeg la den på igjen. Bytter hvis det skjer igjen.
Alt for godt.*Krysser fingre og tær* Dette trenger ikke å ende godt. Du vet det @erikraude?
Hun kommer faktisk ferdig med småbruk. Tro om sauene egentlig trenger all den plassen...Ble ett lite øyeblikk der redd for att den nye kjæresten var i rustfritt... betryggende at du omtalte de somm henne og var med å brygga.. lykke til... du trenger det (Se etter ett lite småbruk utenfor byen på finn)
Enig, men før de kommer dit er det litt jobb, viser det seg.Sauer er best i fårikål...