Pål Heide Kielland
Norbrygg-medlem
Hjemmekontor her også. Mulig det blir litt brygging framoverJeg har blitt sendt i hjemmekontor på ubestemt tid. Så her er det forhåpentligvis muligheter for tett oppfølging.![]()
Hjemmekontor her også. Mulig det blir litt brygging framoverJeg har blitt sendt i hjemmekontor på ubestemt tid. Så her er det forhåpentligvis muligheter for tett oppfølging.![]()
Hjemmekontor her også. Mulig det blir litt brygging framover
Vis vedleggetSamme her. Da er det bare å håpe bryggebutikkene ikke mister leveranser, og at de holder seg åpne. Da er det gode muligheter for å fylle opp en slunken keezer![]()
Her var det liv?
Jeg har opplevd at det ha tatt fryktelig lang tid før det livet viste seg - 2-3 døgn. Så det gjelder å ikke gi opp for tidlig.
Noen gjær gir sterk svovellukt. Er det noe sånt du kjenner?Brygget på tirsdag mitt 9 brygg,Jegerpils fra Bryggselv.Alt ser ut til å gå bra (traff blant OG perfekt) og den står og gjærer på 13 grader nå.
MEN............fy faderen hvor det lukter i rommet !! Og det er ikke den gode gjærlukta,det minner meg mer om den kvalmende lukta som oppstod innendørs i den tida man malte med oljemaling.
Brygget den identiske Gullpilsen fra Bryggselv i fjor uten at det ble en sånn lukt.Har en mistanke om at vørteren ikke ble nok avkjølt og mistenker at det billige termometeret jeg bruker ikke virker.Har noen her opplevd det samme ?
Noen gjær gir sterk svovellukt. Er det noe sånt du kjenner?
Tror nok du kan ta det med ro.Ja det er en lett svovellukt og det ble brukt 3 pakker Safale 34/70.
I disse corona-tider så har det blitt fullstendig kaos på butikkene og så godt som alle pakker med gjær har blitt revet fra butikkhyllene.
Hjemme har jeg 1 pakke med "Idun Mors hjemmebakte" som kan brukes til mye rart sånn som brød, pizza, boller osv.
I tillegg har jeg masse stæsj (magnetrører og alt som hører med) som kan brukes for å lage mer gjær.
Noen som har forsøkt å dyrke opp vanlig gjær? Vil det overhode fungere eller er det bedre å kjøre på med surdeigsstarter osv?
Akkurat nå kjenner jeg at jeg angrer på at jeg solgte speidelen og ikke kjøpte inn nytt bryggeri før jeg havnet i karantene..
Er nok kveiken som vert vår redning nå når importen frå USA vert stengt ned
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og der stengte Danmark grensene...
Stengt for mennesker, men gjær går vel gjennom. Og antibac blir produsert i Danmark, så helt stengt blir det nok aldriOg der stengte Danmark grensene...
Det går bra. Har byttet på mitt hjemsted.Edit: Jeg spurte Europris Spydeberg på facebook, og det var ikke noe problem å få bytte den
Er det noen her som vet om jeg kan bytte en tom sodastream-flaske på Europris?
De har et merke som heter Wassermaxx
Kullsyresylinder Wassermaxx
Hva bruker du de ulike til? Har bare brukt Skare av disse.Saure, Skare og Lida løser alle mine øl-utfordringer.