Tråden for dumme spørsmål.

Viste seg at strømmen var litt tynne på malt, så brygginga må uansett vente litt, men tusen takk for hjelpa!

Noen med erfaring med Nugget som bitterhumle? Magnum har vært min "go-to", men var ikke på salget til Brewshop så da kjøpte jeg en halvkilo Nugget. Internett sier den er substitute for Magnum og Colombus.

Noen med erfaring med Nugget som bitterhumle? Magnum har vært min "go-to", men var ikke på salget til Brewshop så da kjøpte jeg en halvkilo Nugget. Internett sier den er substitute for Magnum og Colombus.
Brukte den i en periode, men likte den ikke - og var for gjerrig til å kaste den… :rolleyes: Den tilfører, etter min mening, en krydret smak - som sikkert er fin for noen. Neste gang jeg skal ha en nøytral bitterhumle blir det Magnum

Holder det med duotight tilbakeslagsventil rett etter co2 flaska eller burde man ha dette til alle grenene som går til de forskjellige fatene?

Mulig dumt spørsmål, i alle fall idiotisk patent:
kobling.jpg
Hvordan demontere gasskoblingen til snub nose?
Den trenger rengjøring etter voldsom gjæring i siste runde, men det er umulig å få mothold på en RUND?! fals:mad:
Ølkoblingen er demontert og vask var på sin plass, mye guff i koblingen.

Mulig dumt spørsmål, i alle fall idiotisk patent:
Vis vedlegget 61058
Hvordan demontere gasskoblingen til snub nose?
Den trenger rengjøring etter voldsom gjæring i siste runde, men det er umulig å få mothold på en RUND?! fals:mad:
Ølkoblingen er demontert og vask var på sin plass, mye guff i koblingen.
Vannpumpetang og mye kraft? Enig i at patentet er håpløst.

Jeg har noen hull i kjelene mine som jeg ønsker å plugge. Hadde tenkt å kjøpe plugger hos Scandinavian brew, men de har blitt grossist ved årsskiftet.

Forslag på hvor jeg kan finne gode plugger ?

Brygget en Wit som ble mislykket grunnet for høy utgjæring 1.002 smakte på den i dag. Drikkbar, men ikke spesielt god.

Er det noen som har klart å redde slikt øl? Evt hvordan?
Brett? Tilsette frukt f.eks passonsfrukt eller bringebær. Evt noe annet.

Brygget en Wit som ble mislykket grunnet for høy utgjæring 1.002 smakte på den i dag. Drikkbar, men ikke spesielt god.

Det er vel ikke nok næring igjen for brett.

Generelt er det vel sånn at om det ikke er godt, blir det ikke godt uansett hva du gjør?

Tørrhumle og bittelitt laktose?

Tilbake
Topp