Tråden for dumme spørsmål.

Noen her inne som har det "nye" lokket til fermzilla tankene? Jeg lurer rett å slett på om den hvite pakningen kan tas av for evt vask eller om den nå er limt fast? Tør jo ikke smøre med CIP film om den ikke skal kunne tas av.
Vis vedlegget 61313
Kult lokk. Laget meg en PET-hun til PET-hun for fylling av humle i Fermzilla.
Lett co2 trykk mens jeg kobler av/på
1679589579963.jpeg
 
Kult lokk. Laget meg en PET-hun til PET-hun for fylling av humle i Fermzilla.
Lett co2 trykk mens jeg kobler av/på
Vis vedlegget 61338
Pent, jeg bruker jo karboneringskorker på mine lokk og der må jeg til med verktøy for å ta av og på korkene(som jeg selvfølgelig ikke hadde orket å styre med) så veldig kjekt med en vanlig kork for tilsetninger, blir også å bruke lavt trykk CO2 :)
 
Fortsatt mye skum i pilsen. Mistenker noe kan være stuck i gass-portern. Bare for å utelukke det kan det være en ide å blåse CO2 igjennom stigerøret ?
 
Har noen testet denne:
E9A9F4CD-5322-4C6F-9A3A-922BFC5EF273.jpeg
i mesken? Parboiled, (så kan vel brukes som flaket ris), og vil ikke fullkorndelen fjerne behovet for rice hulls? Det er hvertfall mer fiber. Billigere enn å kjøpe flaket ris.
Btw: Rema1000 sin corn flakes har kun 0.3% salt, (Kellogs har 1%), så kan jo brukes som erstatning til flaket mais. Inneholder sukker også, men begge kan jo legges til som salt/sukkertilsetning.
Am light lager, Peroni, cream ale ….Hvis man ikke bare bruker vanlig sukker, da, (meningene er vel delte om effekt på smak).
 
Har noen testet denne:
Vis vedlegget 61429
i mesken? Parboiled, (så kan vel brukes som flaket ris), og vil ikke fullkorndelen fjerne behovet for rice hulls? Det er hvertfall mer fiber. Billigere enn å kjøpe flaket ris.
Btw: Rema1000 sin corn flakes har kun 0.3% salt, (Kellogs har 1%), så kan jo brukes som erstatning til flaket mais. Inneholder sukker også, men begge kan jo legges til som salt/sukkertilsetning.
Am light lager, Peroni, cream ale ….Hvis man ikke bare bruker vanlig sukker, da, (meningene er vel delte om effekt på smak).
Er ikke det ytterste laget fjerna på fullkornris, tru? Mener å ha lest det. Jeg sitter i alle fall ikke med noen opplevelse av å tygge kli om jeg lager risengrynsgrøt på fullkornsris.
 
Er ikke det ytterste laget fjerna på fullkornris, tru? Mener å ha lest det. Jeg sitter i alle fall ikke med noen opplevelse av å tygge kli om jeg lager risengrynsgrøt på fullkornsris.
Fullkornris er ris hvor klien ("bran") ikke er fjernet helt, (den er enkeltpolert). Hvit ris er dobbeltpolert, og mesteparten av fiberlaget er "slipt" bort. "Rice hulls/husks" er det ytterste laget. Klien inneholder mye mineraler osv. Jeg tror at det er det ytterste delen av klien, (kalles "agnet" på norsk) som man bruker i mesken (som "rice husk"). Men indre delen av klien er også fiberrik, og det er derfor jeg tenker den kan bidra til å redusere "gumming".
 
Fullkornris er ris hvor klien ("bran") ikke er fjernet helt, (den er enkeltpolert). Hvit ris er dobbeltpolert, og mesteparten av fiberlaget er "slipt" bort. "Rice hulls/husks" er det ytterste laget. Klien inneholder mye mineraler osv. Jeg tror at det er det ytterste delen av klien, (kalles "agnet" på norsk) som man bruker i mesken (som "rice husk"). Men indre delen av klien er også fiberrik, og det er derfor jeg tenker den kan bidra til å redusere "gumming".
Det inneholder vel en del beta-glucan, og det bidrar jo til å øke viskositeten (gumming). Så jeg mistenker at dette faktisk kan øke et problem med viskositet mer enn det løser det. Men dette er rein gjetning.
 
Dumt og dumt spørsmål... Men føler meg dum! Kom frem til påskehytta med et fat, men har tatt med to ball lock ut, altså de grå til CO2. Har googlet i minst 9 minutter nå, men finner ikke svar. Går det an å konvertere ball lock in til ball lock out? Hadde vært stas!
God påske!
 
Dumt og dumt spørsmål... Men føler meg dum! Kom frem til påskehytta med et fat, men har tatt med to ball lock ut, altså de grå til CO2. Har googlet i minst 9 minutter nå, men finner ikke svar. Går det an å konvertere ball lock in til ball lock out? Hadde vært stas!
God påske!
Er det ikke bare å dytte det litt hardt på?
 
Dumt og dumt spørsmål... Men føler meg dum! Kom frem til påskehytta med et fat, men har tatt med to ball lock ut, altså de grå til CO2. Har googlet i minst 9 minutter nå, men finner ikke svar. Går det an å konvertere ball lock in til ball lock out? Hadde vært stas!
God påske!
Grå går fint på begge poster. Svart er et helv... å få av hvis du klikker den nedpå co2 posten.
 
Tilbake
Topp