GrettenLærer
Norbrygg-medlem
Det skal den, og det gjør den. Går visst litt fort i svingene herDen skal på inn
Det skal den, og det gjør den. Går visst litt fort i svingene herDen skal på inn
Aha, hmm, kan det være du skrur feil vei? Når den er lukket er det nesten ingen motstand når du vrir, først når du får motstand er du i ferd med å åpne ventilen.Det skal den, og det gjør den. Går visst litt fort i svingene her
Bildet ligger lenger oppe nåAha, hmm, kan det være du skrur feil vei? Når den er lukket er det nesten ingen motstand når du vrir, først når du får motstand er du i ferd med å åpne ventilen.
Men ta et skjermbilde av det originale bilde så ser vi kanskje noe der som vil løse problemet
Oppdatering:Bildet ligger lenger oppe nå
Har prøvd å skru alle veier, uten at det kommer motstand. Trykket kommer til måleren, men ikke til spunding valven. Det er ikke tvil om at gjerninger er i gang. Virker bare som det stopper helt opp i slangen til spunding valven.
Oppdatering igjen:Oppdatering:
Jeg prøvde å koble til PET-fatet med karbonisert vann, og der funka det som bare det. Kunne fint regulere. Kobla tilbake til Corneliusfatet, og ingenting. Kan det ha noe med at gjeringen gir et unøyaktig resultat, og at det ikke er nok trykk til å slippe ut? Synes det virker merkelig, da det er fest og basar når jeg løsner i sikkerhetsventlien. Måleren viser at trykket bygger seg opp i en voldsom fart.
Gasstrykket må andre uttale seg om, men du kan gjerne gå ned i 0°C.Hei nå har jeg satt ølet til cold crash 4°C . Jeg fylte 1bar med co2. Har jeg gjort riktig nå?
Vis vedlegget 62999
Den går bare ned til 4°CGasstrykket må andre uttale seg om, men du kan gjerne gå ned i 0°C.
Du får effekt ved 4 grader også, altså, det er ikke krise.Den går bare ned til 4°C
Må ordne nytt kjøleskap ølet var 20°C i går og den på 11°C nå.
Den går bare ned til 4°C
Gått bra så langtDet er sikker nok. Kan være lurt å sjekke litt underveis. Luft/co2 komprimeres mye med redusert temp. Det er greit at Apollo ikke imploderer som Titan.
Ja, 1 bar bør holde, (dvs 1 bar overtrykk, som egentlig er ca 2 bar ).Hei nå har jeg satt ølet til cold crash 4°C . Jeg fylte 1bar med co2. Har jeg gjort riktig nå?
Vis vedlegget 62999
Jamfør mitt innlegg på en annen tråd her, så har jeg brygget en imp stout på .108 . Denne skal på flasker etterhvert og da kommer spørsmålet fra en som aldri har brygget et så stort øl før; Kan jeg følge kjent rutine med sukkerbiter? eller er det andre regler på den type øl? @loebrygg Du har forholdsvis mange sånne brygg under beltet. Hva gjør du?
Hvor mange gram i hvor mye vann bruker du når du rehydrerer? Og hvor mange ml pr liter øl ?Sukkerbiter går bra men du må nok bruke ekstra karboneringsgjær. Kjøp F2 og pipetter
Hvor mange gram i hvor mye vann bruker du når du rehydrerer? Og hvor mange ml pr liter øl ?
Takk. Jeg rakk å tenke litt (se redigert innlegg), og det er hyggelig å se at det stemte. Men jeg tenkte det mer klønete enn nødvendig, ser jeg.4,9*15/4,2 = 17,5
Altså fortynn med 2,5 liter
men når det er sagt ville jeg nok holdt det på 4,9