På Brewshop står det2g/40 liter er ganske mye. Brew your own juli/august 2024 anbefaler o,5 til 1g per 100 liter øl.
Det der blir bra helt til du ikke løfter tilstrekkelig før du drar det fram.Hvor mange hydrometere må.bli knust før en brygger som også er glad i å snekre lager en holder det ikke kan dette ned fra?Vis vedlegget 73264
(Er ikke det et dumt spørsmål, vet ikke jeg...)
Hvor mange hydrometere må.bli knust før en brygger som også er glad i å snekre lager en holder det ikke kan dette ned fra?Vis vedlegget 73264
(Er ikke det et dumt spørsmål, vet ikke jeg...)
Jeg er nok en av dem. Finmotorikken blir dårlig når jeg skjelver på hånden. Kan ikke skylde på alderen heller. Har vært sånn siden jeg var liten. I de fleste tilfeller kan man jo kompensere med litt støtte. Men ikke alt det fungerer på. Godt jeg ikke ble kirurg. ;-)Flere som ble født med "finmotorikken fra helvete" skjønner jeg![]()
Det bør nok gå helt fint. Bare hell på kokende vann ytterst og pass på så du ikke brenner deg. (Jeg lærte av erfaringhttps://www.olbrygging.no/nukatap/101367 - denne har en 6mm OD nippel, klarer man å presse på en slange som har ID 5mm? F.eks https://www.olbrygging.no/kegland/101410/ med varmtvann og litt makt.
Ja jeg vet at man kan kjøpe duotight overgang osv, vil helst unngå det hvis jeg kan. 6mm ID slange blir litt vel grovt, 5mm kan til nøds gå.
Eventuelt dyppe slangen i kokende vann?Bare hell på kokende vann ytterst og pass på så du ikke brenner deg.
Ikke hell på kokende vann. Stikk enden av slangen i kjelen med varmt vann. Mye tryggere. Hvis du har 70 grader fra varmtvannskrana bruker det å holde. Litt avhengig av hvor mye du skal utvide slangen.Det bør nok gå helt fint. Bare hell på kokende vann ytterst og pass på så du ikke brenner deg. (Jeg lærte av erfaring![]()
Tror det bare er å kjøpe en slik.Prøver å få tak i en hunn hunn adapter for brusflaske gjenger (og fermzilla ball lock). Fant ut at standarden trolig heter PCO 1881 eller PCO 1810, og tok et google søk på "+brusflasker +PCO", og fikk til svar:
Søkresultatene indikerer en sammenheng mellom PCOS (polycystisk ovariesyndrom) og brus, da det anbefales å unngå brus og energidrikker som en del av kostholdsråd for kvinner med PCOS på grunn av hormonelle ubalanser og insulinresistens, ifølge Ullevål Kiropraktorklinikk.
Så, noen som kan hjelpe?
Hei,Tror det bare er å kjøpe en slik.
Plast ball lock tilkobling for FermZilla - Ølbrygging AS
Rød variant. Passer til inn og utganger med gjenger på FermZilla. Har nippel på insiden klargjort for 6,35mm DuoTight hurtigkobling. Kan brukes til karbo...www.olbrygging.no
Vis vedlegget 73313
Det finnes i metall på Aliexpress, billig.
Jeg har en trakt med slike gjenger som jeg bruker til såper og kjemikalier, kjøpt på en eller annen bilpleiebutikk for lenge siden...Hei,
Slike har jeg. Dette er jo en PET brusflaske hunn adapter til 6.35 mm ball lock.
Det jeg søker er en PET flaske hunn til en PET flaske hunn muffe.
Sagt på en annen måte: Har en 1.5 liter brusflaske som er kappet i to, ønsker å bruke denne som en trakt på Fermzillaen når jeg tørrhumler eller tilsetter sukker. Har prøvd å kappe av toppen av en brusflaske kork, men denne blir akkurat litt for kort.
En slik en:
Rørmuffe med 3/4 tommer BSP innvendige gjenger - Ølbrygging AS
Lengde 28mm Laget i 304 rustfritt stålwww.olbrygging.no
men i plast og med PET flaske gjenger.
Kegland har en kran med PCO1881 på begge sider.Prøver å få tak i en hunn hunn adapter for brusflaske gjenger (og fermzilla ball lock). Fant ut at standarden trolig heter PCO 1881 eller PCO 1810, og tok et google søk på "+brusflasker +PCO", og fikk til svar:
Søkresultatene indikerer en sammenheng mellom PCOS (polycystisk ovariesyndrom) og brus, da det anbefales å unngå brus og energidrikker som en del av kostholdsråd for kvinner med PCOS på grunn av hormonelle ubalanser og insulinresistens, ifølge Ullevål Kiropraktorklinikk.
Så, noen som kan hjelpe?