Natriummetabisulfitt bruk og hvor kan man kjøpe det

Hei, er noen her som har lest den "German brewing" pdf-en, eller lest på nettsiden "low oxygen brewing?"

http://www.lowoxygenbrewing.com/

Det er et veldig interessant konsept. Jeg har begynt å prøve å unngå det, og har begynt å fokusere litt på noen ting som de gjøre. Men når jeg prøvde å forklare til bryggebutikk medarbeideren hvorfor jeg trengte natriummetabisulfitt og ikke kaliummetabisulfitt, forsto han ikke hele poenget.

Er noen har som har prøvd dette konseptet?

Hvor kan man få tak i natriummetabisulfitt i Norge?
 
Hei, er noen her som har lest den "German brewing" pdf-en, eller lest på nettsiden "low oxygen brewing?"

http://www.lowoxygenbrewing.com/

Det er et veldig interessant konsept. Jeg har begynt å prøve å unngå det, og har begynt å fokusere litt på noen ting som de gjøre. Men når jeg prøvde å forklare til bryggebutikk medarbeideren hvorfor jeg trengte natriummetabisulfitt og ikke kaliummetabisulfitt, forsto han ikke hele poenget.

Er noen har som har prøvd dette konseptet?

Hvor kan man få tak i natriummetabisulfitt i Norge?
Jeg har en sekk på 25 kg!!
Du kan få det du trenger. Betaler kun for eventuell frakt.

Hva slags øl har du i hånden nå?
 
Ca 30 mg/l hver av dette og ascorvit (c-vitamin) kjøpt på vestbrygg. Det sies at man kan få svovelsmak hvis man går langt over 50, men det kommer an på gjæren. Lagergjær håndterer det bedre.
 
Det er også et nytt forum for Low Oxygen Brewing som man kan søke på i tapatalk-appen, i tillegg til de trådene som ble linket tidligere, fra homebrewers association og german brewing
 
Det er også et nytt forum for Low Oxygen Brewing som man kan søke på i tapatalk-appen, i tillegg til de trådene som ble linket tidligere, fra homebrewers association og german brewing

Ja, jeg har lest gjennom nesten hele nettsiden der. Og er i kontakt med han som laget den på forumet på homebrewtalk.
 
Den reagerer med luft og avgir SO2. Du kjenner om den har degradert ved å ta litt i en boks. Riste kraftig og så lukte om du får tydelig svovel dioksyd lukt. En Campden tablet kan du knuse og snuse på for samme test.
 
Metabisulfitt reagerer vel helst med vann, så derfor lagre tørt, kjølig og i tett forpakning.
 
Metabisulfitt reagerer vel helst med vann, så derfor lagre tørt, kjølig og i tett forpakning.
Det er riktig. Men fuktigheten i lufta er nok. Så tett forpakning er et godt råd. Men selv da er det min erfaring at den dekomponerer over tid. Så testen anbefales både ved innkjøp ( med mindre det står pakkedato) og ved bruk.
 
Tilbake
Topp